Berita Auto

Versi Tesla Model S D 90 Mampu Jarak 300 Batu

Berita hangat dari dunia permotoran kereta elektrik.  Versi Tesla Model S D 90 2016  yang dikemaskini adalah kereta elektrik pertama pengeluaran besar-besaran yang mampu mencapai jarak 300 batu. Model S sedan elektrik mewah terkini  diumumkan bulan lepas, dengan gaya frontal baru dan aerodinamik yang diperbaiki, mempunyai satu versi, D 90 dan ia berjarak 294 batu.

Jarak lebuh raya Model S D 90, dengan pek bateri terbesar dan all-wheel drive, sebenarnya ialah 303 batu. Ini adalah kali pertama EPA menilai mana-mana kereta elektrik pengeluaran dengan jarak lebih daripada 300 batu di mana-mana kitaran.

Benar, julat dunia sebenar mungkin lebih rendah kerana kelajuan, gaya, suhu, dan pelbagai faktor-faktor lain memandu, tetapi jarak 300 batu adalah mengagumkan dan sukar bagi pesaing Jerman dan Jepun untuk lawan.

tesla-model

Apa yang masih belum selesai adalah penilaian jarak EPA akan diberikan kepada pra-update Model S dengan bateri 90-kilowatt jam.

Tesla Motors telah mengeluarkan satu kenyataan bahawa buat masa ini 2000 Tesla Roadsters boleh menerima naik taraf itu, dan kosnya ialah USD30,000 setiap kereta manakala Model S D 90 sudah sedia ada untuk pasaran di mana ia dijual.

 

 

Previous post

Volvo Cars Menang Anugerah Brand Design Language 2016

Next post

Honda RS150R Dilancarkan - Harga Dari RM8,213

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *