Gaya Hidup

Volvo Cars Menang Anugerah Brand Design Language 2016

Juri Anugerah Rekabentuk Kereta antarabangsa telah mengiktiraf sumbangan Volvo Cars ‘untuk reka bentuk automotif dengan pembuat kereta Sweden memenangi Brand Design Language Award 2016.

Volvo sales May 1

“Kami berbangga untuk menerima pengiktirafan ini untuk kerja-kerja reka bentuk yang telah kita lakukan pada tahun-tahun lepas. Apabila kita memulakan kerja XC90 yang kita tahu bahawa kita mempunyai peluang untuk mengambil jenama Volvo Cars ke arah yang baru, “kata Thomas Ingenlath, Naib Presiden Kanan, Reka Bentuk, Volvo Kumpulan Kereta apabila menerima anugerah itu pada satu majlis di Turin, Itali.

XC90 baru, yang ditakrifkan semula persepsi rakyat tentang apa maksud  jenama Sweden itu, dan potensinya, hanya langkah pertama dalam perjalanan reka bentuk yang dipimpin oleh Thomas Ingenlath, diikuti baru-baru ini dengan pelancaran S90 sedan premium dan V90 estet.

Volvo_V90-6

Juri bagi Anugerah Car Design terdiri daripada editor dan wakil majalah automotif dan reka bentuk terkenal dari seluruh dunia. Volvo Cars muncul sebagai pemenang dalam kategori Brand Design Language, menangkis persaingan daripada Mercedes-Benz, Jaguar, Renault dan Kia.

2016 menandakan kelahiran semula Car Design Awards, selama bertahun-tahun anugerah yang paling didambakan dalam reka bentuk kereta. Anugerah itu, yang meliputi tiga kategori – Production Car, Concept Car and Brand Design Language.

 

Previous post

Kereta Lumba VW Golf GTI TCR Diberi Makeover Hebat

Next post

Versi Tesla Model S D 90 Mampu Jarak 300 Batu

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *