Gaya Hidup

Honda Berkuasakan Diesel Dapat Purata 100.31 Batu Segelen Dalam Perjalanan 8387 Batu

Honda dapat set GUINNESS WORLD RECORDS ™ baru untuk kecekapan bahan api, dengan purata 100.31 batu segelen dengan perjalanan 8387 batu merentasi  24 buah negara EU tidak lama dahulu dan kami mahu kereta dan enjin ini datang ke Malaysia memandangkan diesel berkualiti tinggi euro5  sekarang mudah didapati di kebanyakan stesen BHPetrol di seluruh negara.

Di belakang roda stereng Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC ini untuk keseluruhan perjalanan ialah dua orang ahli pasukan Honda Research & Development Eropah (R & D), Fergal McGrath dan Julian Warren, yang menyahut cabaran untuk menunjukkan kecekapan kegunaan bahan api, dunia sebenar yang mengagumkan daripada Tourer ini.

honda-civic-diesel2

Jarak luar biasa yang dilalui adalah sama seperti pasukan memandu ke Australia dari rumah mereka di UK, berhenti hanya sembilan kali untuk mengisi minyak. Kereta itu mencapai purata yang luar biasa iaitu, 932 batu pada setiap tangki bahan api. Pasukan memulakan perjalanan jalan raya epik mereka dari Aalst, Belgium, pada hari Isnin 1 Jun, memandu merentasi benua mengikut arah jam. Mereka kembali ke titik permulaan mereka pada hari Khamis Jun 25, mencatatkan angka ekonomi bahan api luar biasa yang melebihi kecekapan Tourer yang tersiar 74.3mpg dengan  kelebihan 25%.

honda-civic-diesel3

Previous post

SUV Haval H2 Diperkenal - Harga Dari RM89,950

Next post

Mercedes-Benz Malaysia Memupuk Masa Depan Negara

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *