Autonomi

Ford Gunakan Sensor LiDAR Untuk Bangunkan Teknologi Pemanduan Autonomi

Baru-baru ini, dalam kegelapan malam buta,  kenderaan penyelidikan autonomi Hibrid Ford Fusion tanpa lampu melayari jalan padang pasir yang kesepian, melaksanakan tugas yang akan memang merbahaya untuk pemandu.

Ford tests Fusion Hybrid autonomous research vehicles at night, in complete darkness, as part of LiDAR sensor development – demonstrating the capability to perform beyond the limits of human drivers.

Memandu di dalam kegelapan malam buta di Ford Arizona Proving Ground menandakan langkah seterusnya dalam perjalanan syarikat untuk menghasilkan kenderaan autonomi sepenuhnya kepada pelanggan di seluruh dunia. Ia merupakan satu perkembangan yang penting, kerana ia menunjukkan bahawa walaupun tanpa kamera, yang bergantung kepada cahaya, LiDAR Ford – bekerja dengan perisian pemacu maya kereta itu – adalah cukup kuat untuk mengemudi jalan raya sempurna sekitar penggulungan. Walaupun ia adalah ideal untuk mempunyai ketiga-tiga mod sensor – radar, kamera dan LiDAR – yang kedua boleh berfungsi secara bebas di jalan raya tanpa stoplights.

Data National Highway Traffic Safety Administration telah mendapati kadar kematian penghuni kenderaan penumpang   semasa waktu gelap kira-kira tiga kali lebih tinggi daripada kadar waktu siang.

Ford tests Fusion Hybrid autonomous research vehicles at night, in complete darkness, as part of LiDAR sensor development – demonstrating the capability to perform beyond the limits of human drivers.

Untuk menavigasi dalam gelap,  kereta pandu sendiri Ford menggunakan  peta 3D resolusi tinggi – lengkap dengan maklumat mengenai jalan raya, tanda jalan, geografi, topografi dan mercu tanda seperti tanda-tanda, bangunan dan pokok. Kenderaan itu menggunakan denyutan LiDAR untuk menentukan sendiri pada peta dalam masa nyata. data tambahan daripada radar disatukan dengan yang LiDAR untuk melengkapkan keupayaan sensing sepenuhnya kenderaan autonomi.

Ford Lidar 2

Previous post

Isuzu Sambut 100 Tahun Membina Kenderaan

Next post

Ricardo Bukan Hanya Untuk Proton Tetapi Juga Pengilang Kereta Jepun

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *