Gaya Hidup

Ricardo Bukan Hanya Untuk Proton Tetapi Juga Pengilang Kereta Jepun

Firma kejuruteraan UK Ricardo bertujuan untuk memanfaatkan keperluan yang semakin meningkat dan menggandakan perniagaannya dengan pembuat kereta Jepun dalam tempoh tiga hingga lima tahun. Syarikat itu melihat potensi yang begitu banyak sehinggakan sedang mempertimbangkan membina sebuah pusat teknologi di sini.

Ini mencerminkan perubahan dalam pemikiran terhadap kereta Jepun, yang biasanya adalah jaguh kampung. Itu adalah sebahagian untuk mengekalkan kawalan ke atas teknologi teras dan sebahagian lagi untuk menjaga kos agar meningkatkan pengaruh rundingan mereka dengan pembekal.

Beberapa trend yang bergabung memandu perubahan itu. Yang pertama adalah beban yang semakin meningkat untuk kerja kejuruteraan yang diperlukan kerana  peraturan-peraturan pelepasan dan garis panduan keselamatan yang semakin ketat . Tambahan pula,  permintaan untuk teknologi autonomi-memandu semakin meningkat. Sementara itu, pasaran buruh yang ketat untuk jurutera-jurutera di Jepun, terutamanya bagi jurutera perisian, memberi tekanan pengilang kereta untuk mendapatkan bantuan luar.

Ricardo mahu menggandakan jualan kepada pembuat kereta Jepun kepada £40 juta dalam tempoh lima tahun akan datang sebahagiannya dengan membantu mereka mereka bentuk hibrid dan sistem rangkaian kuasa elektrik yang diperlukan untuk memenuhi standard penjimatan bahan api yang lebih ketat.

 

 

Previous post

Ford Gunakan Sensor LiDAR Untuk Bangunkan Teknologi Pemanduan Autonomi

Next post

Jaguar Land Rover Mencatat Jualan Terbaik

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *