Gaya Hidup

Hyundai Vision G Diperkenalkan Sebelum Debut Pebble Beach

Hyundai Motor America memperkenalkan “Vision G” Concept Coupe kepada sekumpulan media di Los Angeles County Museum of Art (LACMA). Konsep ini telah digambarkan sebagai inspirasi Hyundai kerana keluarga produk premium masa depan yang menjanjikan kemewahan, prestasi dan gaya dengan nilai dan tanggungjawab yang merupakan asas jenama Hyundai.

vision-g-coupe-concept-4-1-600x400

The heart of “Vision G” is the award-winning 5.0-liter Tau V8 engine producing 420 horsepower at 6,000 rpm and 383 lb. ft. of torque at 5,000 rpm. The Tau V8 engine family has been named to Ward’s prestigious Ten Best Engines list three times. With high-pressure direct injection for impressive power, low emissions and superb efficiency, this latest version of the Tau V8 benefits from an optimized intake runner length, enhanced timing chain for reduced friction and NVH, low-torque exhaust manifold, increased compression ratio and upgraded multiple-injection mapping. These enhancements combine to produce a flatter torque curve at lower rpm for even better driveability.

vision-g-coupe-concept-12-1-600x401

Jantung “Vision G” adalah pemenang anugerah enjin 5.0 liter Tau V8 yang menghasilkan 420 kuasa kuda pada 6000 rpm dan 383 lb. ft. tork pada 5000 rpm. Keluarga enjin Tau V8 telah disenaraikan dalam senarai  berprestij Sepuluh Enjin Terbaik Ward sebanyak 3 kali. Dengan suntikan langsung tekanan tinggi untuk kuasa mengagumkan, emisi yang rendah dan kecekapan yang luar biasa, versi terbaru Tau V8 ini memanfaatkan dari optimized intake runner length, enhanced timing chain yang dipertingkatkan untuk mengurangkan geseran dan NVH, ekzos manifold tork rendah, nisbah mampatan meningkat dan upgraded multiple-injection mapping. Penambahbaikan ini bergabung untuk menghasilkan lengkung tork mendatar pada rpm rendah untuk keupayaan memandu dengan lebih baik.

vision-g-coupe-concept-19-1 (1)

“Vision G” dipertunjukkan seterusnya di Pebble Beach Concours d’Elegance pada Ahad 16 Ogos di Monterey, California.

vision-g-coupe-concept-2-1 vision-g-coupe-concept-3-1 vision-g-coupe-concept-17-1 vision-g-coupe-concept-18-1

 

 

Previous post

BMW Group Guna Pendigitalan Untuk Majukan Rangkaian Produksi

Next post

Mazda Familia XG, Hot Hatch Pertama Asia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *