Gaya Hidup

Toyota Mengintegrasikan Komen Elon Musk Ke Dalam Video Pemasaran

Ia mungkin tidak jelas kepada ramai, tetapi perlumbaan ke arah alternatif petroleum yang lebih hijau dan kereta diesel yang lebih berkuasa adalah tidak menjanjikan kecemerlangan yang berterusan – kecuali jika anda bercakap tentang alternatif berkuasa solar. Langkah ke arah penyelesaian mesra alam boleh dikaitkan dengan pergerakan hippie, tetapi kemajuan sebenar tidak dicapai sehingga perniagaan mula mengambilnya secara serius.  Dan apabila terdapat wang yang terlibat perniagaan perlu berdiri di belakang produk mereka 100%, selalunya dalam proses pembidasan pertandingan.

Tesla-charge-model-s-600x400

Kembali ke tahun 2013, Elon Musk yang mengetuai Tesla Motors, telah mengatakan “bullshit” kepada Hydrogen Fuel Cell Vehicles (FCV). Produk Musk, tiada lain selain tentang elektrik, ini menyebabkan ramai meninggalkan petrol kerana perbezaan waktu di antara mengecas bateri dan mengisi minyak kereta. Walaupun Tesla telah mengatasi beberapa isu namun masalah jangka masa yang diambil semasa mengecas tidak pernah selesai. Akhirnya ‘hydrogen fuel’ kekal sebagai alternatif kepada beberapa nama besar di dalam industri.

Nama terbesar dalam industri, Toyota, memutuskan untuk meneruskan dengan FCV mereka sendiri, iaitu Mirai. Dan dalam apa yang boleh menjadi jawapan yang paling lama tertangguh dalam sejarah, yang dikeluarkan sambutan tidak rasmi untuk komen Musk itu.

Walaupun dalam masa yang singkat, Toyota sedikit lucu apbila memberikan jawapannya mengenai penjelasan mereka tentang bagaimana FCV boleh didorong oleh “bullshit”. Kami minta maaf atas bahasa yang kurang menyenangkan itu.

Toyota-Mirai

Previous post

Ford Eropah Terbitkan Galeri Mustang Baharu

Next post

Kerajaan Itali Mahu SUV Lamborghini Dibina Dalam Sempadan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *