Konsep / Lakaran / Intipan

Enjin Kecekapan Tinggi Baharu Audi Untuk Audi A4 Baharu Akhir Tahun 2015

Audi mempersembahkan enjin dua liter petrol yang paling cekap dalam kelasnya. TFSI 2.0 baharu dengan kuasa 140 kW (190 hp) menunjukkan kepakaran enjin jenama tersebut – dengan kaedah pembakaran baru ground-breaking. Audiakan menggunakan enjin untuk kali pertama dalam generasi A4 yang akan datang.

Audi-A4-new-concept

Lebih sepuluh tahun yang lalu, Audi adalah pengeluar pertama di seluruh dunia yang membawa enjin TFSI dengan turbocharging dan suntikan terus ke dalam pengeluaran. Ini membuatkan jenama ini pemula trend dalam pengecilan dan downspeeding. ” Kami sedang mengambil langkah penting lagi dengan rightsizing,” kata Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, ahli Lembaga pengurusan pembangunan teknikal AUDI AG.

AT150282_small

Pengurangan dalam sesaran dan kelajuan enjin boleh secara optimum berkesan hanya jika berkaitan dengan kelas kenderaan dan kegunaan harian pelanggan, jelas Pengarah Teknikal. “Rightsizing melibatkan interaksi optimum kelas kenderaan, sesaran, output, tork dan kecekapan ciri-ciri di bawah kondisiseharian. 2.0 TFSI baharu adalah contoh utama Vorsprung durch Technik.”

Enjin empat silinder memberi kuasa 140kW (190hp) dan tork 320Nm (236.0lb-ft) daripada sesaran 1,984cc. Kerana tork yang tinggi digunakan dalam pelbagai rangkaian kelajuan iaitupada 1,450 untuk 4,400rpm, setiap pelanggan akan mendapat manfaat daripada apa yang boleh dicapai, enjin yang menarik kuasa tinggi. Enjin juga mempunyai tahap penggunaan bahan api yang rendah.Dengan tahap penggunaan kurang daripada 5.0 l/100 km (47.0 US mpg) dalam NEDC, enjin empat silinder dengan jelas melemahkan pesaing mereka.

Audi-A4-new-concept-3

 

 

Previous post

Powerwall Dari Tesla Membawa Keretanya Keluar Grid

Next post

Rolls-Royce Cipta Wraith Coupe Inspirasi-Fesyen

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *