Cerita Auto

Continental Akan Mengurangkan Emisi NOx Dalam Enjin Diesel

Continental sedang membangunkan beberapa teknologi untuk mengurangkan emisi NOx dalam enjin diesel.  Sistem berdaya maju ini direka untuk membantu OEM dalam memenuhi standard ketat pada garis panduan emisi ezkos dalam Euro 6, dan juga had kenderaan yang beremisi paling ultra rendah untuk California dan syarat ujian emisi untuk pemanduan sebenar yang akan menusul.

Pembekal Tier One telah membangunkan penukar mangkin padat yang boleh dipasang dekat dengan enjin, dan ini bermakna enjin akan cepat panas dan bermula penukaran emisi awal, manakala versi panas secara elektrik berfungis sama dengan kenderaan hibrid.

Ia tidak selalunya praktikal untuk pemangkin padat dekat dengan enjin dan dalam situasi ini Continental telah membina satu dengan bi-valve supaya inlet dan outlet untuk gas ekzos bersebelahan.

Untuk penukar ini menjadi efektif, adalah penting untuk menyuntik urea sebagai agen pengurangan ke dalam gas ekzos, tetapi sistem standard dalah sukar untuk dicapai dengan rekaan close-coupled, maka Continental telah membangunkan satu yang menyuntik larutan pada arah berbeza aliran ekzos.  Urea ini kemudiannya disembur pada struktur dengan lapisan hydrolytic di belakang penukar bermangkin.

contidata

Previous post

BMW Meningkatkan Enjin dan Pilihan Cat Seluruh Rangkaiannya

Next post

Jaguar Tests Eye – Kawalan Wiper

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio. 8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio. Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *