Gaya Hidup

Pameran Volkswagen C Coupe GTE

Volkswagen akan mengembangkan rangkaian model pada kelajuan tinggi dan hasrat terbaru ini telah dipamerkan di Auto Shanghai-C Coupe GTE.

001-vw-c-coupe-gte-concept-1

Model sedan sport, iaitu sepanjang lima meter, sprint tepat ke tengah-tengah C-segmen. Jika ianyaakanke dalam pengeluaran ia akan ditempatkan antara Passat dan Phaeton.

002-vw-c-coupe-gte-concept-1

Secara teknikalnya, C Coupe GTE mempunyai salah satu sistem hybrid plug-in paling moden di dunia. Ianya terdiri daripada turbocharged empat silinder dan direct-injection TSI enjin petrol, sebuah kotak gear automatik 8-kelajuan, motor elektrik bersepadu dalam kawasan transmisi dan bateri 14.1 kWh ion-litium.

009-vw-c-coupe-gte-concept-1

Enjin TSI yang menghasilkan kuasa 155 kW / 210 PS, motor elektrik 91 kW / 124 PS, dan sistem yang digabungkan memberikan kuasa 180 kW/245 PS dan 369-kaki tork yang mengagumkan.

019-vw-c-coupe-gte-concept-1

Kereta konsep itu boleh bergerak sehingga 31 kilometer dalam pelepasan sifar E-mod, kepada 81 mph. Ia mempunyai NEDC penggunaan bahan api sebanyak 2.3 l / 100 km atau 102 mpg, bersamaan dengan hanya 55 g / km pelepasan CO2. Kenderaan ini mempunyai pelbagai jumlah lebih daripada 684 batu.

014-vw-c-coupe-gte-concept-1

Walaupun ianya begitu cekap, C Coupe GTE adalah kereta premium sporti, dengan pecutan 0-62 mph dalam hanya 8.6 saat dan kelajuan tertinggi iaitu 144 mph.

Pemandu boleh memilih antara beberapa mod operasi: Hibrid, E-Mod, GTE dan Battery Charge/Battery Hold.

015-vw-c-coupe-gte-concept-1

Kereta konsep itu bermula secara default dalam mod Hibrid. Model C Coupe GTE adalah hibrid sepenuhnya, yang mana memerlukan bateri di cas menerusi pembrekan janasemula dan secara aotumatik menggunakan kombinasi yang betul enjin TSI dan/atau motor elekrik berdasarkan situasi pemanduan tertentu. Sebaik sahaja pemandu melepaskan pedal pemecut, dan bateri sudah di cas sepenuhnya, semua sumber pemacu dimatikan dan dipisahkan daripada rangkaian kuasa. Ini adalah bentuk khusus emisi sifar “coasting”.

004-vw-c-coupe-gte-concept-1

Apabila pemandu mengurangkan pecutan kenderaan, dan pengecasan bateri tidak cukup, motor elektrik akan beroperasi sebagai generator dan memberikan tenaga yang terhasil dari pembrekan kepada bateri ion-litium, dan dalam kes ini enjin TSI akan dimatikan dan dinyahgading

 

Previous post

Volkswagen Group Hantar 2.49 juta Kenderaan Dalam Suku Tahun Pertama

Next post

Smart Fortwo Melangkah Masuk ke China

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *