Berita Auto

Smart Fortwo Melangkah Masuk ke China

Ketika di Auto Shanghai yang ke-16, adanya pelancaran model smart fortwo baharu untuk pasaran China. Generasi yang terdahulu telah diperkenalkan dalam pasaran China kembali pada tahun 2009 dengan 70,000 contoh yang dijual dalam negara dalam tempoh 6 tahun yang lalu.

smart-2

Dengan mengambil kira berapa besar pasaran China, ini bukanlah jumlah yang besar, tetapi mungkin bagi model generasi akan datang ini adalah apa yang diperlukan model smart untuk dapatkan kedudukan dalam segmen premium super-kompak.

Smart-1

Generasi baru smart fortwo diumumkan di seluruh dunia pada awal tahun ini, yang mengesankan ke atas model yang keluar. Ia mengambil keseluruhan dimensi smart fortwo lama, dan bekerja untuk memperbaiki aspek-aspek seperti kualiti dan ciri-ciri.

Walaupun model smart fortwo mempunyai model pemasaran yang sama kepada kereta Mini yang dulu (murah untuk dibeli, mudah untuk menjalankan), ia adalah kos kejuruteraan yang ditolak kos pasaran kereta itu dan membuatkan ia terlalu sukar untuk dijual kepada pelanggan yang besar.

04-SSH_Interior_Smart-Spaciousness

Dalam pemikiran semula strategi penjenamaan mereka, model smart telah berjaya membuat fortwo sebagai produk yang lebih premium dan telah menyerang segmen yang berbeza sama sekali. Tidak seperti yang kita lihat model smart fortwo di negara kita bagaimana gemerasi sebelumnya telah diterima, tetapi bergantung kepada kejayaan forfour yang akan datang, kita boleh melihat pasaran yang sesuai untuk jenama smart di Malaysia sekali lagi.

Smart-2 (1)

 

Previous post

Pameran Volkswagen C Coupe GTE

Next post

Audi A6 L e-tron untuk China Sahaja Mampu Capai 2.21/100km

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *