Bisnes

GAC Motor Malaysia Perluas Jangkauan Dengan 9 Pengedar Baru

Pengedar Eksklusif GAC Motor di Malaysia, WTC Automotive, Meluaskan Rangkaian Dengan Penambahan 9 Peniaga Baharu, Membawa Kecemerlangan Automotif ke Pasaran Tempatan.

PETALING JAYA, 26 Februari 2024 – Dalam usaha memperkokoh jejaknya di industri otomotif Malaysia, WTC Automotif (M) Sdn Bhd (“WTCA”), pengedar tunggal dan eksklusif kendaraan GAC di Malaysia, hari ini mengumumkan penandatanganan perjanjian dengan sembilan pengedar baru di pusat pameran utama GAC Motor Malaysia, yang terletak di Seksyen 13, Petaling Jaya. Penunjukan pengedar baru ini merupakan sebahagian dari strategi WTCA untuk menguatkan kehadirannya di industri otomotif Malaysia sambil membawa kecemerlangan otomotif ke pasaran tempatan.

Pengedar yang terlibat adalah Evolution Autotech Sdn Bhd, Gem Utara Sdn Bhd, Ju Brothers Motor Sdn Bhd, Klinik Kereta Tampin Sdn Bhd, Kuantan Motor Sdn Bhd, Mercu Usaha Automobile Sdn Bhd, Motion Beyond Sdn Bhd, Sincere Scope Sdn Bhd, dan SV Auto Selection Sdn Bhd. Mereka akan ditempatkan di lokasi strategik dan bandar utama di seluruh Semenanjung Malaysia, antara lain Cyberjaya, Alor Setar, Juru, Seremban, Kuantan, Sungai Petani, Setia Alam, Johor Bahru, dan Balakong, selaras dengan rencana ekspansi WTCA. Pengedar-pengedar ini dijadualkan siap pada paruh pertama tahun 2024, membentuk jangkar bagi jaringan penjualan dan purna jual GAC Motor Malaysia, dan menyampaikan nilai serta layanan luar biasa kepada pelanggan kami.

“Kami teruja menyambut kesembilan pengedar terhormat ini menjadi sebahagian dari tim yang berkembang,” ujar Tan Keng Meng, Ketua Eksekutif Grup Warisan TC Holdings Berhad. “Keahlian dan dedikasi mereka terhadap keunggulan sejalan sempurna dengan nilai-nilai kami, dan bersama-sama, kami siap menawarkan pengalaman otomotif yang ditingkatkan kepada pelanggan di seluruh Malaysia.”

“Kami amat berterima kasih kepada rakan kongsi pengedar kami yang telah memberikan sokongan dan kepercayaan berterusan mereka. Pelantikan pengedar baharu ini melambangkan usaha GAC ​​Motor Malaysia yang gigih mengejar kecemerlangan dan jangkauan jenama di Malaysia. Kami akan terus meningkatkan pelaburan untuk mengembangkan rangkaian kami dan mengembangkan titik sentuhan pelanggan untuk memastikan perjalanan pengalaman pelanggan yang luar biasa, termasuk di Malaysia Timur,” tambah Tan.

WTCA turut memperkenalkan SUV kompak GAC GS3 EMZOOM dan GAC AION Y PLUS EV serba baharu semasa acara tersebut.

Untuk informasi lebih lanjut, silakan kunjungi www.gacmotor.com.my dan ikuti GAC Motor Malaysia di Facebook dan Instagram.

Tentang WTC Automotif (M) Sdn Bhd

WTC Automotive (M) Sdn Bhd ialah anak syarikat penuh Pahlawan TC Motor Holdings Bhd (ahli Kumpulan Syarikat Tan Chong) dan diterajui oleh pasukan yang mempunyai pengalaman dan kepakaran dalam menguruskan jenama automotif utama di Malaysia. WTCA menawarkan jenama baharu seperti GAC peluang untuk mengembangkan kehadiran mereka dalam pasaran yang semakin berkembang. Dalam tempoh lima tahun akan datang, WTCA akan memperkenalkan inventori yang menarik dan komprehensif bagi model GAC dan GAC AION sebelah kanan, termasuk Enjin Pembakaran Dalaman (ICE), model hibrid dan kenderaan elektrik.

Tentang Grup Otomobil Guangzhou

Guangzhou Automobile Group Co., Ltd. (GAC) diasaskan pada Jun 1997 dan kini merupakan syarikat Fortune 500 di kedudukan ke-165 (2023). Pada tahun 2022, Kumpulan GAC mengeluarkan dan menjual lebih daripada 2.4 juta kenderaan dengan trend pertumbuhan tahunan yang positif. Di bawah pelan strategiknya, GAC Motor telah menubuhkan rangkaian jualan dan perkhidmatan global di Timur Tengah, Asia Tenggara, Eropah Timur, Afrika dan Amerika, menjual di 30 negara di seluruh dunia. GAC Motor menunjukkan teknologi elektrifikasi dan sambungan pintar yang terkemuka dalam industri dan telah dianugerahkan “Jenama Kenderaan Pintar Global Top10 2023-2024”.

Terus-Terang

Dalam membangunkan rangkaian peniaga baharu mereka, mereka melihat lebih daripada sekadar pengembangan geografi; ini adalah satu langkah ke hadapan dalam mengukuhkan hubungan antara jenama dan pengguna. Dengan mendekatkan diri kepada pelanggan melalui pengedar terpilih, mereka berharap bukan sahaja dapat meningkatkan ketersediaan produk mereka tetapi juga meningkatkan pengalaman pelanggan secara keseluruhan. Langkah ini mencerminkan komitmen mereka terhadap kualiti dan kepuasan pelanggan, yang mereka percaya akan menjadi pemacu utama dalam mencapai kejayaan jangka panjang dalam pasaran Malaysia.

Previous post

Kemudahan Akses EV untuk Rakyat Malaysia

Next post

Yangwang U9: Kegemilangan Elektrik Dari BYD Berharga RM1.11 Juta

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *