Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Kemudahan Akses EV untuk Rakyat Malaysia

GoCar dan GreenTech bersatu memudahkan akses kepada kenderaan elektrik ORA Good Cat, menjadikannya lebih berpatutan dan mudah untuk semua.

Dalam usaha menerajui transformasi mobiliti di Malaysia, GoCar Malaysia bersama Yinson GreenTech (YGT) telah mengesahkan kerjasama strategik untuk menyediakan pengalaman pemanduan elektrik (EV) melalui program GoCar Share. Inisiatif ini melibatkan kerjasama rapat antara kedua-dua syarikat melalui cabang perniagaan penyewaan EV mereka, driveEV, menandakan langkah baharu dalam mengembangkan pengalaman EV kepada lebih ramai rakyat Malaysia dan mempromosikan penggunaan EV di negara ini.

Kerjasama ini bukan sahaja meningkatkan aksesibiliti kepada EV tetapi juga memberikan peluang kepada lebih ramai rakyat Malaysia yang sebelum ini tidak memiliki akses kepada EV untuk menjelajahi mobiliti lestari. Sebagai permulaan, EV ORA Good Cat akan tersedia untuk tempahan GoCar Share (Pulang Perjalanan) di lokasi terpilih di pusat bandar Lembah Klang, termasuk Berjaya Times Square, The Linc, Lalaport KL, Eco Ardence, dan Eco Grandeur.

Pengguna GoCar kini boleh menikmati pengalaman berkendara ORA Good Cat dengan harga yang berpatutan, hanya RM23.90 sejam, termasuk akses percuma ke semua stesen pengecasan AC bebas dalam rangkaian chargEV YGT. Selain itu, tempoh tempahan yang lebih panjang akan menawarkan lebih banyak penjimatan kepada pelanggan, dengan kadar seperti berikut:

  • 1 hingga 2 hari: RM239
  • 3 hingga 6 hari: RM215 (penjimatan 10% berbanding kadar 1 hari)
  • 7 hingga 13 hari: RM194 (penjimatan tambahan 10%)
  • 14 hingga 29 hari: RM174 (penjimatan tambahan 10%)
  • 30 hari dan ke atas: RM157 (penjimatan tambahan 10%)

Wong Hoe Mun, Ketua Pegawai Eksekutif GoCar Malaysia, menyatakan kegembiraannya untuk memperkuat kerjasama dengan Yinson GreenTech melalui perkongsian ini. “GoCar sentiasa mendukung cara pengangkutan yang lebih pintar dan lebih lestari. Kami sangat teruja untuk menawarkan model elektrik yang menarik kerana kami percaya bahawa terdapat minat yang tinggi dari masyarakat umum untuk mencubanya,” ujar Wong.

Kelvin Soon, Pengarah Urusan drivEV, menambah, “Matlamat drivEV adalah untuk mendapatkan syarikat-syarikat mempromosikan adopsi EV di kalangan rakyat Malaysia. Kerjasama dengan GoCar dalam memperkenalkan ORA Good Cat adalah langkah yang tepat ke arah yang benar. Kami mempunyai rancangan untuk menambah lebih banyak rangkaian EV dan meluaskan ke lokasi lain supaya orang ramai dapat dengan mudah mengaksesnya.”

Pengenalan ORA Good Cat melalui GoCar hanyalah permulaan kolaborasi ini dengan rencana masa depan untuk memperkenalkan lebih banyak model EV yang menarik dan meluaskan ke lokasi lain di luar Lembah Klang. Inisiatif ini diharapkan dapat mendorong adopsi EV di seluruh negara.

Terus-Terang

Mengamati perkembangan ini, kami percaya langkah bersama GoCar dan YGT bukan hanya tentang memperkenalkan teknologi baru atau trend mobiliti, tetapi lebih kepada membangun ekosistem yang lebih hijau dan berkelanjutan untuk Malaysia. Usaha ini mencerminkan visi jangka panjang yang tidak hanya fokus pada inovasi, tetapi juga pada kesedaran lingkungan dan keberlanjutan. Melalui kolaborasi ini, kami berharap dapat melihat lebih banyak inisiatif serupa yang akan terus memperkukuhkan Malaysia sebagai negara yang progresif dalam adopsi EV.

Previous post

JAECOO: Pemacu Inovasi SUV Off-Road

Next post

GAC Motor Malaysia Perluas Jangkauan Dengan 9 Pengedar Baru

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *