Berita Auto

GAC EMZOOM & 2 Model Baharu: Era Baru Automotif

WTCA Lancarkan Model SUV Canggih: Pemangkin Transformasi Industri Kenderaan Malaysia

Pada permulaan 2024, Warisan TC Automotif (M) Sdn Bhd (WTCA), anak syarikat milik penuh Warisan TC Holdings Bhd, membuka lembaran baharu dalam industri automotif dengan memperkenalkan GAC GS3 EMZOOM yang dinanti-nantikan. Pelancaran ini disertai dengan pratinjau eksklusif dua model terbaharu, GAC EMKOO dan GAC AION Y PLUS, menandakan langkah progresif dalam memperkaya pilihan kenderaan di Malaysia dengan memperkenalkan model-model yang inovatif dan berprestasi tinggi.

Dengan bayaran tempahan serendah RM1,000, GAC GS3 EMZOOM, SUV kompak yang elegan, bukan sahaja menawarkan pengalaman pemanduan yang dinamik tetapi juga menjanjikan kualiti dan rekaan yang unggul. Pelanggan yang terawal membuat tempahan akan mendapat peluang eksklusif untuk menghadiri acara perkenalan tertutup, membuktikan komitmen WTCA dalam memberi pengalaman premium kepada pelanggan mereka.

Selain itu, WTCA juga mengumumkan kerjasama strategik dengan GAC Motor dan GAC AION, menandakan babak baru dalam perkongsian yang bertujuan untuk menghadirkan pelbagai model kenderaan yang berkualiti dan berinovasi. Dengan harga dijangka di bawah RM130,000, GAC GS3 EMZOOM tersedia dalam dua varian, Exclusive dan Premium-R, menawarkan pilihan warna eksklusif seperti Ivory White, Starlight Silver, Lake Blue dan Graphene Grey.

Di sebalik reka bentuk yang memukau, terletak enjin Generasi Ketiga 1.5T GDI yang menjanjikan kuasa dan kecekapan, dihiasi dengan ciri-ciri pintar seperti knalpot tengah dan lantai belakang rata, menambah keistimewaan pada gaya dan prestasi kenderaan. Di dalamnya, GAC GS3 EMZOOM menonjol dengan interior luas berwarna dua nada yang menambah sentuhan keanggunan dan kesegaran, bersama teknologi canggih yang tersedia di hujung jari.

Perhatian WTCA bukan hanya tertumpu pada GAC GS3 EMZOOM. Acara pratinjau eksklusif juga memperkenalkan GAC EMKOO, simfoni kecemerlangan automotif dengan Gril V-Shape tanpa sempadan dan “Mata Wahyu” LED Headlamp, serta GAC AION Y PLUS, SUV Elektrik Bateri (BEV) pertama di bawah pengedaran WTCA. GAC AION Y PLUS, dengan teknologi bateri Magazine eksklusif dan reka bentuk yang menawan, menjanjikan pengalaman memandu elektrik yang berbeza.

WTCA, dengan menandatangani Perjanjian Pengedaran GAC AION pada Januari 2024, menegaskan posisinya sebagai pengedar tunggal dan eksklusif kenderaan GAC AION di Malaysia, sebuah langkah strategik yang selari dengan prinsip Ekonomi, Alam Sekitar, Sosial, dan Tadbir Urus (EESG) untuk masa depan yang lestari.

Terus-Terang

WTCA tidak sekadar melancarkan model-model baru; mereka sedang membina masa depan automotif Malaysia. Inisiatif ini bukan sahaja membuka bab baru dalam pilihan kenderaan yang lebih luas dan berinovasi untuk pasaran tempatan, tetapi juga menunjukkan komitmen mendalam terhadap pembangunan berkelanjutan dan tanggungjawab sosial. Pendekatan holistik WTCA dalam memperkenalkan teknologi canggih dan menjalin kerjasama strategik membuktikan visi mereka yang jauh ke depan – memacu transformasi industri automotif negara ke arah era baharu mobiliti.

GALERI GAC GS3 EMZOOM

GALERI GAC EMKOO

GALERI GAC AION Y PLUS

GALERI SENDIRI

Untuk maklumat lanjut, sila layari www.gacmotor.com.my dan ikut GAC Motor Malaysia di Facebook.

Previous post

Mazda CX-5 2024: SUV Elegan dengan Teknologi Terkini

Next post

Volvo EX30 EV di Malaysia: Kecanggihan Dengan HEICO SPORTIV

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *