Berita Auto

Siapa Pula JAECOO Ini? Penggabungan Inovasi dan Gaya SUV Off-Road

Sebagai jenama off-road yang baru dilahirkan, JAECOO mengambil inspirasi namanya dari gabungan kata Jerman “Jäger” dan kata Inggeris “Cool.” Gabungan ini menangkap intipati kedua-dua jalan off-road dan urbanisme, sambil menampilkan penggayaan berkualiti tinggi yang halus yang menyampaikan misi penerokaan berani dan ketabahan yang tidak berbelah bahagi. Dengan pengalaman lebih dari satu dekade dalam usaha sama, kumpulan ini berpegang teguh pada falsafah jenama “Dari Klasik, Melewati Klasik.” JAECOO berdedikasi tanpa henti kepada inovasi dan terobosan, memimpin tren off-road bandar baru dengan prestasi pandu empat roda yang luar biasa, ciri keselamatan yang menakjubkan, dan teknologi pintar yang progresif. Menggabungkan gen kemewahan yang teliti, JAECOO mengadun kebijaksanaan dan kemahiran pasukan reka bentuk master dari UK, Jerman, dan negara-negara lain, menetapkan standard baru untuk SUV off-road bandar. Pada masa akan datang, JAECOO akan secara aktif mempromosikan konsep pembangunan lestari, menggabungkan kemampuan di semua jalan dengan penyelesaian tenaga baru, mencipta prestasi off-road yang lebih efisien dan ramah lingkungan untuk menyediakan pengalaman perjalanan yang lebih selesa dan hijau untuk elit perkotaan.

Inovasi JAECOO dalam SUV Off-Road: Pelancaran JAECOO J7 Menjelang Pertengahan 2024

Model Pertama JAECOO J7 Bakal Membawa Revolusi Off-Road ke Malaysia dengan Gaya dan Teknologi

Kuala Lumpur, 4 Januari 2024 – Dalam dunia automotif off-road, JAECOO telah mengambil langkah besar dengan pratonton eksklusif yang menandakan kehadiran mereka yang dinanti-nanti. Dalam pratonton tersebut, JAECOO tidak hanya memperkenalkan siri utama mereka, J7, tetapi juga mengumumkan strategi jaringan pengedar baru yang telah mendapat reaksi positif yang luar biasa.

J7, model permulaan inovatif daripada JAECOO, didapati sebagai SUV off-road bandar yang menjanjikan. Slogan mereka, “Dari Klasik,” telah menjadi nadi kepada reka bentuk estetik J7, mentafsir daya tarikan penggayaan off-road dengan kedalaman dan nuansa. Bahagian hadapan J7 mempunyai gril besar yang diperkaya dengan lampu LED, menyerlahkan watak berani, tajam dan sporty J7. Reka bentuk badan minimalis, tanpa garisan yang tidak perlu dan dengan nisbah pinggang yang tinggi, mencerminkan rupa yang ringkas tetapi lasak. Reka bentuk lampu kepala terbelah dan bumbung terapung adalah bukti kebijaksanaan progresif dan keunikan pereka, yang meningkatkan daya tarikan teknologi J7 ke tahap yang lebih tinggi.

Di dalam kabin, J7 menyajikan konfigurasi yang mencerminkan nama besarannya. Dengan cip berprestasi tinggi 8155, skrin panoramik 14.8 inci, pengecasan tanpa wayar 50W, sistem audio premium SONY, dan berbagai ciri keselesaan pintar lain, J7 menjanjikan pengalaman interaktif dan hiburan yang mudah serta menyeluruh. Teknologi inovatif seperti cermin angin akustik berlamina dan bantalan peredam karpet terintegrasi menjadikan NVH (Noise, Vibration, and Harshness) J7 lebih unggul daripada pesaingnya, dengan bunyi kabin serendah 37.6 dB, mencipta persekitaran kabin yang lebih nyaman. Selain itu, dengan ketinggian lantai 200 mm dan kedalaman menerobos air 600 mm, J7 memperlihatkan kemampuan off-road yang luar biasa, mengatasi kondisi jalan yang rumit dengan yakin.

Dari sudut kecerdasan, J7 dibekali dengan sistem perkakasan pintar “1+2+1”: satu kamera pandangan hadapan multifungsi (FCM), dua radar gelombang milimeter (CRM), dan satu radar gelombang milimeter jarak jauh (FRM). Integrasi perkakasan dan perisian pemanduan pintar yang canggih ini meningkatkan hampir 21 fungsi pemanduan pintar, memastikan pengalaman perjalanan yang selesa dan menyenangkan bagi pengguna.

Sementara itu, J8, yang telah membuat debut globalnya di “Pameran Motor Antarabangsa Geneva” di Doha, Qatar pada bulan Oktober yang lalu, merupakan rekaan off-road mewah dari JAECOO yang terintegrasi dalam pelbagai senario kehidupan. J8 menonjolkan kemampuan off-road dan pengalaman mewah dengan sistem suspensi magnetik CDC terkini, yang dapat menyesuaikan redaman elektronik secara adaptif, mengubah postur kenderaan secara real-time mengikut keadaan jalan, memastikan kenderaan selalu dalam keadaan memandu terbaik.

Mematuhi piawaian keselamatan global 5-Bintang, struktur badan J8 menggabungkan reka bentuk penyerap tenaga sangkar yang inovatif. Dengan penggunaan keluli kekuatan tinggi sebanyak 85% dan sistem 10-beg udara mengeliling 360°, J8 menyandang gelar “benteng bergerak keselamatan.” Unik dalam kelasnya, J8 juga memperkenalkan “beg udara keselamatan jarak jauh” antara tempat duduk pemandu dan penumpang.

J7 dijadualkan untuk dilancarkan secara rasmi di Malaysia pada pertengahan tahun 2024. JAECOO akan mengumumkan lebih banyak detail mengenai J7 dalam waktu terdekat. Untuk maklumat terkini, sila ikuti laman Facebook rasmi JAECOO. Kami menantikan pelancaran J7 di pasaran Malaysia dan menyaksikan impak dan inovasi yang dibawa oleh model off-road terbaru JAECOO, jenama yang mewakili elemen klasik dan moden.

Terus-Terang

Kami yakin, dengan kedatangan JAECOO J7, landskap SUV off-road di Malaysia bakal mengalami transformasi. J7 adalah tentang gaya dan teknologi, tentang membawa pengalaman memandu ke dimensi baru. Dengan konfigurasi canggih dan rekaan yang memikat, J7 dijanjikan sebagai pengubah permainan dalam segmen ini. Kami bersemangat untuk menyaksikan bagaimana J7 akan mengukir namanya dalam industri automotif Malaysia dengan menggabungkan keanggunan, kekuatan, dan kecerdasan dalam satu paket luar biasa.

Sebagaimana penentu kejayaan pemain baru yang lain dalam indusrti ini, harga memainkan peranan yang penting. Kami menggangarkan harga jualan JAECOO J7 akan berlegar di bawah RM200,000. Kita tunggu dan lihat.

GALERI 1

GALERI 2

GALERI 3

GALERI 4 J7 Dalam

GALERI 5 J8 Dalam

Previous post

Pop-Up Store (Kedai Sementara) Sime Darby Motors di 1Utama

Next post

Inovasi Topi Keledar DC oleh Gracshaw

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *