Hibrid, Elektrik, HidrogenUncategorized

Audi SQ8 e-tron: Kenderaan Masa Depan Bermula Dari RM519,990

Kemunculan Audi SQ8 e-tron dan SQ8 Sportback e-tron, kenderaan elektrik berteknologi tinggi dengan prestasi mengagumkan dan harga yang kompetitif.

Kedatangan model Audi SQ8 e-tron dan SQ8 Sportback e-tron telah membuka lembaran baru dalam segmen kenderaan elektrik, dengan menetapkan harga permulaan dari RM519,990 untuk SQ8 e-tron dan RM529,990 untuk SQ8 Sportback e-tron. Kedua-dua model ini bukan sahaja menawarkan gaya yang premium dan canggih, tetapi juga prestasi yang tidak terbanding dalam kelas SUV elektrik.

Reka Bentuk dan Estetika

Audi SQ8 e-tron menampilkan reka bentuk yang menggabungkan keanggunan dan kekuatan. Gril Singleframe yang menjadi ciri khas Audi, disertai dengan pencahayaan projektor, dan diapit oleh lampu kepala LED Digital Matrix yang canggih. Lampu ini mengandungi kira-kira 1.3 juta mikrocermin yang boleh diselaraskan secara individu, mencipta pencahayaan yang tepat dan dinamik.

Inovasi dan Prestasi

Model ini diperkasai oleh tiga motor elektrik asinkron, dengan dua motor terletak pada gandar belakang, menggerakkan setiap roda secara berasingan, menjadikan ini model Audi pertama yang diproduksi secara massa dengan tiga motor. Ketiga-tiga motor ini, apabila digabungkan, menjanjikan keluaran sistem total yang terhad, iaitu 370kW, dengan sokongan pakej bateri 114kWh.

Kelajuan dan Kestabilan

Kecemerlangan Audi SQ8 e-tron bukan sahaja terletak pada kelajuan luar biasanya yang mampu mencapai 100km/jam dalam masa hanya 4.5 saat, tetapi juga pada kestabilan dan ketepatan pengendalian di jalan yang berliku. Teknologi motor ganda belakang yang menggerakkan roda secara individu memungkinkan distribusi tork yang tepat dan bervariasi, menyediakan pengalaman pemanduan yang lebih intuitif dan responsif.

Keupayaan Pengecasan dan Jarak Jelajah

Sistem elektrik canggih di dalam Audi SQ8 e-tron mampu menangani pengecasan DC hingga 170kW, membolehkan pengecasan dari 10% hingga 80% dalam masa hanya 31 minit. Dengan jarak jelajah WLTP hingga 471km untuk model SQ8 e-tron Sportback dan 458km untuk SQ8 e-tron, model ini menjanjikan kebebasan dan ketenangan fikiran dalam setiap perjalanan.

Jaminan dan Sokongan

Setiap pembelian model Audi SQ8 e-tron datang dengan pilihan Pakej Jaminan Audi (AAP) yang memanjangkan tempoh jaminan kenderaan hingga 5 tahun, penyelenggaraan terjadual percuma untuk 3 tahun pertama dan bantuan tepi jalan komplimentari selama 5 tahun. Sistem bateri juga dilindungi dengan jaminan terpisah selama 8 tahun atau 160,000 km, menambah keyakinan kepada pemilik.

Terus-Terang

Melihat lebih dekat, Audi SQ8 e-tron dan SQ8 Sportback e-tron mewakili satu langkah besar ke depan dalam teknologi EV, dengan menggabungkan estetika, prestasi, dan inovasi secara harmonis. Kami melihatnya bukan hanya sebagai kenderaan, tetapi sebagai simbol kemajuan dan komitmen terhadap masa depan yang lebih lestari. Ini bukan hanya tentang bergerak dari satu tempat ke tempat lain; ini tentang melakukan perjalanan itu dengan gaya, efisiensi, dan tanggungjawab.

GALERI

Previous post

Strategi BYD: Penurunan Harga EV Gemparkan Pasaran Jerman

Next post

Mazda Rotary Supercar: Gabungan Tenaga Unik

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *