Berita Auto

Mercedes GLC 300 Coupé: Kemewahan Berteknologi

SUV mewah dengan reka bentuk anggun dan prestasi memandu sukan yang dinamik serta ciri-ciri terkini untuk pengalaman berkelas.

Dalam arena otomotif yang penuh persaingan, Mercedes-Benz sekali lagi menunjukkan keunggulannya melalui pengenalan Mercedes-Benz GLC 300 4MATIC Coupé yang terbaru di Kuala Lumpur. Kenderaan ini bukan sekadar menambah koleksi SUV Mercedes-Benz, malah mengukuhkan posisi jenama tersebut dalam industri.

Kecanggihan Reka Bentuk Luaran

Mercedes-Benz GLC Coupé yang baru ini adalah perpaduan sempurna antara efisiensi dan prestasi sporty dengan kelengkapan hibrid ringan. Dengan teknologi 48-volt dan penjana penghidup terintegrasi, ia menjanjikan tenaga tambahan sambil mengoptimumkan penggunaan tenaga. Sistem 4MATIC all-wheel drive dan ciri seperti skrin off-road dan “bonet telus” yang menjadi sebahagian daripada kamera 360° meningkatkan lagi keyakinan dan keselesaan pemanduan di luar jalan raya.

Siluet koupé yang sporty menjadi tanda utama identiti visual GLC Coupé ini, dengan reka bentuk gril radiator ikonik Mercedes-Benz yang menonjol. Detail seperti roda 20-inci AMG dan rim berukuran besar yang diperbuat daripada aloi ringan menambah impak visual yang kuat, manakala bumbung sunroof panoramik memberikan sentuhan eksklusiviti dan penerangan semula jadi yang melimpah ke dalam kabin.

Kecemerlangan Dalaman yang Tak Tertanding

Melangkah ke dalam, kita disambut dengan interior AMG yang sporty dengan stereng pelbagai fungsi dan trim dalaman yang dibuat daripada kulit buatan ARTICO. Papan pemuka dengan reka bentuk sayap dan konsol tengah yang melengkung memperlihatkan estetika yang menawan dan kontemporari. Layar LCD 12.3 inci yang mengapung dan display tengah 11.9 inci yang condong sedikit ke arah pemandu menegaskan lagi suasana futuristik.

Sistem infotainment MBUX terkini dengan tampilan visual yang jelas dan navigasi realiti tambahan memudahkan pengendalian berbagai fungsi kenderaan dan keselesaan. Sistem audio Burmester® menghasilkan kualiti bunyi yang mengagumkan, memastikan setiap perjalanan lebih mengasyikkan dan memanjakan telinga.

Prestasi dan Keselamatan yang Dinamakan Mercedes-Benz

Mercedes-Benz sentiasa menekankan kepentingan keselamatan, dan GLC Coupé ini dilengkapi dengan sistem PRE-SAFE®, Blind Spot Assist, serta Assist Pemanduan Aktif. Sistem perlindungan GUARD 360° menawarkan pemantauan keseluruhan sekeliling kenderaan, menyediakan rasa aman ketika memandu. Tambahan lagi, ciri Parkir dengan kamera 360° dan Bantuan Parkir Aktif dengan PARKTRONIC menjadikan setiap manuver parkir suatu yang mudah dan yakin.

Terus-Terang

Dalam penilaian kami, Mercedes-Benz GLC 300 4MATIC Coupé yang terbaru ini bukan sekadar tambahan kepada jajaran produk mewah Mercedes-Benz. Ini adalah penyataan – satu deklarasi keanggunan, kemewahan, dan inovasi tanpa kompromi. Setiap aspek, dari reka bentuk eksterior yang memikat mata hingga kepada interaksi intuitif dengan teknologi infotainment MBUX, telah direka untuk memenuhi ekspektasi penggemar otomotif yang memahami dan menghargai kehalusan dalam kecanggihan. Dengan harga runcit yang disarankan, SUV canggih ini menetapkan standard baru dalam pengalaman memandu yang memadukan keanggunan dan kekuatan, menegaskan bahawa Mercedes-Benz GLC Coupé tidak hanya sebuah kenderaan, tapi sebenarnya merupakan sebuah karya seni bergerak.

Untuk maklumat lanjut mengenai Mercedes-Benz GLC 300 4MATIC Coupé yang serba baru, kunjungi pusat jualan mereka atau layari bilik pameran dalam talian Mercedes-Benz Store.

GLC Sekilas Pandang:

Model: GLC 300 4MATIC Coupé
Penyusunan (cc): 1,999
Kuasa Keluaran (kW[hp]/rpm): 190 [258]/5,800
Tork Keluaran (Nm/rpm): 400/2,000 – 3,200
Kuasa Keluaran untuk Motor Elektrik (kW): 17
Tork Keluaran untuk Motor Elektrik (Nm): 205
Pecutan 0-100 km/j (saat): 6.3
Kelajuan Maksima (km/j): 246
Berat Kerb/beban (kg): 1,945/565
Harga Runcit Disyorkan* dengan Cukai Jualan 10%: RM 469,888
*Di atas jalan tanpa Insurans

Previous post

BMW i5 eDrive40 M Sport Dilancar

Next post

AMG GLE 53 - Lambang Kemewahan Moden

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *