Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Kenapa smart #1 Harus Ada Dalam Senarai Hadiah Krismas Anda

smart #1 bakal menggegarkan pasaran kenderaan elektrik premium kompak tidak lama lagi. Pembeli kereta hari ini bukanlah mencari sebuah Mercedes-Benz yang kecil – bahkan Mercedes-Benz sendiri pun tidak.

Jenama mewah ini telah bertahun-tahun cuba mencipta sebuah kenderaan yang menggabungkan nilai kejuruteraan jenama dalam pakej yang menarik minat generasi muda dan dalam bentuk kompak.

Perjalanan menuju pasaran yang lebih muda dan bergaya ini mengambil langkah penting kira-kira 20 tahun yang lalu dengan pelancaran jenama “smart”. Kereta dari divisyen smart sentiasa bergaya, menarik dan penuh keseronokan – tetapi kini jenama ini berubah arah dengan Geely sebagai rakan teknologi powertrain dan pembuatan.

Dengan kekuatan gabungan Mercedes-Benz dan Geely, jenama smart kini bersiap sedia untuk menguasai dunia kenderaan elektrik kompak dengan #1. Produk terbaru mereka menampilkan reka bentuk pakar dari pasukan stylists Gorden Wagener dengan kepakaran kejuruteraan dan teknologi dari Geely. smart #1 mendapat dos DNA reka bentuk yang telah berusia seabad dari Mercedes-Benz di dalam dan luar. Luarnya licin seperti batu kerikil dengan celahan panel minimal dan rekaan bumbung terapung dua-ton yang benar-benar unik. Di dalam, trim bintang tiga titik ini hadir di sini. Mereka yang biasa dengan kabin Benz akan mengenali lengkungan berkualiti tinggi, rawatan permukaan dan perhatian terhadap detail yang sempurna.

Seni Bina Elektrik Lestari (SEA) memberikan kelebihan kepada smart #1 berbanding pesaing kenderaan elektrik kompak lain dalam kelasnya.

Walaupun banyak pesaing EV premium kompak lain menggunakan platform berbilang kuasa, struktur SEA smart #1 memberikannya seni bina 400V dengan pengecasan DC Pantas 150kW dan keupayaan pengecasan AC 22kW.

Isian semula laju di stesen pengecasan DC awam hanya memerlukan setengah jam sementara 3 jam di pengecas rumah cukup untuk bateri penuh. Bandingkan ini dengan pesaing seukuran dari jenama premium yang sudah lama beroperasi dan anda akan melihat bahawa ia bertanding dengan baik, terutama dalam hal kelajuan pengecasan AC. Sebenarnya, bahkan kenderaan elektrik premium seperti BMW i7 hanya menyokong pengecasan AC 11kW.

smart #1 diletakkan sebagai EV premium yang cemerlang dari segi nilai dan untuk mencapainya, ia dilengkapi dengan set ciri yang lengkap. Walaupun mengenai Sistem Bantuan Pemandu Lanjutan, smart #1 menawarkan sehingga 21 fungsi secara keseluruhan. Ini termasuk kawalan pelayaran adaptif dengan fungsi Stop & Go, sistem pengekalan lorong aktif, bantuan titik buta, bantuan lebuh raya dan kesesakan lalu lintas, bantuan pakir kenderaan dan bantuan rasuk tinggi adaptif. Malah Bantuan Perubahan Lorong Automatik (ALCA) dan Bantuan Manuver Mengelak (EMA) disertakan sebagai standard.

Sementara kebanyakan pesaing berlumba untuk melancarkan produk mereka di pasaran secepat mungkin, smart memiliki kelebihan memasuki sistem dalam keadaan yang lebih matang. Mereka telah menyediakan aplikasi khusus, yang dinamakan Hello smart App untuk memastikan ekosistem perkhidmatan yang lebih menyeluruh.

Dengan Hello smart App, anda akan memiliki akses penuh ke kira-kira 70% stesen pengecasan awam yang tersedia di Malaysia terus dari telefon anda dan tidak lama lagi akan dapat membuat pembayaran melalui aplikasi. Jenama itu juga bekerjasama dengan pemain terkemuka dalam pasaran untuk memastikan kesediaan perkhidmatan selepas jualan dan peralatan gantian.

smart menjanjikan penyelesaian pemilikan komprehensif untuk kenderaan elektrik anda, sama ada anda memerlukan pengecas, alat ganti atau bahkan jika anda memerlukan kerja badan dan cat. Yang terbaiknya, anda mempunyai penyelesaian ini dalam bentuk digital dan fizikal. Semuanya tersedia di aplikasi Hello smart jika anda mahu sekarang, termasuk kemampuan untuk mencari, mengakses dan membayar stesen pengecasan melintasi beberapa operator tanpa perlu memuat turun pelbagai aplikasi. Bagi mereka yang lebih suka sentuhan peribadi, smart mempunyai rangkaian bilik pameran, pusat servis, dan pusat B&P yang berpengalaman dan anda juga boleh mengakses pengecas DC dan AC di beberapa lokasi ini.

Mungkin memerlukan masa sebelum kita melihat apa yang dapat dilakukan oleh pengeluar kereta nasional dalam ruang kenderaan elektrik, tetapi dengan jenama smart, kita akan memiliki gambaran proposisi nilai itu dalam pakej yang jauh lebih premium. Jenama ini memasuki Malaysia dengan alat ganti yang telah tersedia sepenuhnya di pengedar dan semua infrastruktur digital siap untuk pelanggannya.

Sesiapa yang mencari EV premium yang mudah dikendalikan, penuh dengan ciri-ciri dan reka bentuk menarik pasti harus mempertimbangkan #1. Tempahan sudah dibuka sekarang, melalui aplikasi Hello smart yang disebutkan tadi dan merasai pengalaman pemilikan yang komprehensif sebelum kereta anda tiba.

Ikuti smart Malaysia di Facebook, Instagram, dan TikTok untuk kemas kini lebih lanjut. Untuk maklumat lebih lanjut tentang smart #1, sila kunjungi https://my.smart.com/#/ atau daftar minat anda di https://my.smart.com/#/reserveMySeat.

Previous post

Leclerc, Bintang Terang di Langit Las Vegas

Next post

Pembukaan Pusat Volvo 3S SISMA Auto di Sungai Besi

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *