Berita Auto

Rafa Nadal Memandu KIA EV9 GT: Ikon Sukan dan Mobiliti Mewah

Sertai Perjalanan Rafa Nadal dengan KIA EV9 GT yang Mewah, Pilihan Terbaik untuk Ikoni Sukan ini.

Perjalanan Ikonik bersama KIA dan Rafa Nadal

Selama 19 tahun, ikon sukan dan jalan raya telah bergerak dan berkembang bersama. Pihak pengurusan KIA baru-baru ini mempersembahkan KIA EV9 yang besar kepada Rafa Nadal, yang akan membentuk haluan seterusnya untuk menjelajah dunia.

KIA EV9 GT: Mobiliti Tanpa Risau

EV9 ini mengikuti EV5 dengan pelbagai konfigurasi kuasa elektrik berdasarkan Platform Modular Global Elektrik (E-GMP) dan menggunakan teknologi bateri generasi keempat Kia. Bateri 76.1 kWh ditawarkan secara eksklusif dengan model Rear Wheel Drive (RWD) Standard, manakala bateri 99.8 kWh dipasang dalam varian RWD Long Range dan All Wheel Drive (AWD).

Model RWD Long Range menggunakan motor elektrik 150 kW / 350 Nm, memberikan keupayaan SUV ini untuk memecut dari 0-100 km/jam dalam 9.4 saat, seperti yang didedahkan oleh data awal. Model Standard RWD EV9, yang juga dikuasakan oleh motor elektrik tunggal tetapi lebih kuat iaitu 160 kW / 350 Nm, mampu memecut dari 0-100 km/jam dalam 8.2 saat.

Varian AWD dilengkapi dengan dua motor elektrik yang bersama-sama memberikan output kuasa sebanyak 283 kW dan tork gabungan 600 Nm. Gabungan yang hebat ini membolehkan SUV ini meluncur dari 0-100 km/jam dalam hanya 6.0 saat.

Rafal Nadal KIA EV9 GT 2.3

Dan tahap prestasi yang lebih tinggi boleh diperoleh dengan ciri “Boost” yang boleh dibeli kemudian di Kia Connect Store. Gabungan tork ditingkatkan kepada 700 Nm yang luar biasa, membolehkan EV9 memecut dari 0-100 km/jam dalam 5.3 saat.

Pendekatan holistik Kia dalam merekabentuk kuasa elektrik EV9 memastikan prestasi athletik SUV ini disokong dengan jarak yang cemerlang. Ini membolehkan pelanggan EV9 menghabiskan sebanyak mungkin masa di jalan raya dan secepat mungkin di stesen cas, memberi keyakinan kepada keluarga untuk melakukan perjalanan jauh.

Sebagai contoh, model RWD Long Range dengan tayar 19-inci menawarkan sasaran jarak yang dianggarkan melebihi 541 km, menurut WLTP. Dengan sistem cas 800 Volt yang ultra-pantas, bateri kenderaan boleh diisi dengan cas yang mencukupi untuk menggerakkan kenderaan selama 239 km dalam masa kira-kira 15 minit.

EV9 dilengkapi dengan fungsi Vehicle-to-Load (V2L) melalui Unit Kawalan Pengecasan Terintegrasi (ICCU), membolehkan pengecasan tenaga daripada bateri kenderaan. Keluarga boleh menggunakan sehingga 3.68 kW tenaga untuk komputer riba atau peralatan perkhemahan.

Rafal Nadal KIA EV9 GT 1.0

Terus-Terang

Kami kagum dengan langkah KIA untuk mempersembahkan EV9 kepada Rafa Nadal. Ini menunjukkan bahawa mobil elektrik semakin menjadi pilihan yang relevan, tidak hanya untuk penggunaan harian, tetapi juga untuk ikon sukan seperti Rafa Nadal. EV9 menawarkan prestasi yang cemerlang dan jarak yang jauh, membuktikan bahawa masa depan kenderaan elektrik adalah terang dan bersemangat.

Previous post

Mazda MX-5 RF: Roadster Dengan Nilai Paling Berbaloi

Next post

Toyota Vellfire 2.5 Baharu Kini di Malaysia Hanya RM438,000

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *