Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Pengecas Pantas DC PROTON & Gentari – Gerak Ke Arah Mobiliti Hijau

PROTON dan Gentari Memperkenalkan Pengecas Pantas DC 100 kW di PROTON CoE

Di dalam perkembangan mobiliti hijau, PROTON dan Gentari Sdn Bhd telah memperkenalkan pengecas pantas DC 100 kW di ibu pejabat Centre of Excellence (CoE) mereka di lebuh raya KESAS. Inisiatif ini membuka pintu kepada semua pengguna kenderaan elektrik (EV) di Malaysia, dengan matlamat menyokong pasaran kenderaan elektrik di negara ini.

Pengecas DC 100 kW – Inovasi Terkini dalam Mobiliti Hijau

Pengecas pantas DC 100 kW adalah langkah progresif dalam menyediakan infrastruktur pengecasan EV yang pantas dan boleh diakses oleh semua pengguna EV, tanpa mengira jenama kenderaan mereka. Gentari Green Mobility Sdn Bhd, anak syarikat milik penuh Gentari, telah memasang pengecas ini di kawasan letak kereta pelanggan untuk bilik pameran Proton Crystal. Ia merupakan langkah terkini yang menunjukkan komitmen PROTON dalam memperkukuhkan infrastruktur pengecasan EV di Malaysia.

Kerjasama Gentari dan PROTON – Memacu Mobiliti Hijau

Kerjasama strategik antara PROTON dan Gentari telah membuka peluang untuk mempercepatkan pergerakan mobiliti hijau di Malaysia. Dalam usaha bersama ini, mereka telah merancang pelancaran rangkaian kemudahan pengecasan untuk menyokong kemasukan PROTON ke dalam pasaran kenderaan elektrik. Ini bukan hanya menguntungkan PROTON dan Gentari tetapi juga membantu meletakkan Malaysia di landasan yang betul dalam peralihan tenaga hijau.

Inisiatif Bersama – Pemacu Mobiliti Hijau

Sejak pemeteraian Memorandum Persefahaman (MoU) antara Gentari dan anak syarikat tenaga baharu PROTON, PRO-NET, kedua-dua syarikat telah bekerjasama dalam mengembangkan infrastruktur pengecasan EV di Malaysia. Salah satu langkah progresif yang telah diambil adalah kerjasama antara Gentari Green Mobility Sdn Bhd, Proton Global Services, dan rakan kongsi lain untuk membangunkan bukti konsep bagi penyelesaian pengecasan EV mudah alih menggunakan Proton Exora. Kajian pengguna sedang dijalankan untuk menilai permintaan terhadap inisiatif ini.

PRO-NET juga berusaha untuk memasang pengecas pantas di beberapa pengedar PROTON sebagai sebahagian daripada program fasa pertama. Ini adalah langkah positif dalam menyediakan lebih banyak kemudahan pengecasan kepada pemilik EV di Malaysia.

Komitmen PROTON Kepada Mobiliti Hijau

PROTON telah menjelaskan komitmen mereka dalam menghasilkan model EV mereka sendiri. Dalam proses ini, pelancaran Proton X90 hibrid ringan adalah satu langkah awal yang diambil oleh PROTON. Ini merupakan langkah penting dalam membuka pintu kepada teknologi hibrid dalam model-model masa hadapan. Selain itu, PROTON bekerjasama dengan rakan kongsi mereka untuk mengembangkan infrastruktur pengecasan nasional, yang akan memberi manfaat kepada pemilik kenderaan elektrik.

Terus-Terang

PROTON dan Gentari, bersama-sama berusaha keras untuk mewujudkan perubahan dalam mobiliti hijau di Malaysia. Dengan pelancaran pengecas pantas DC 100 kW dan usaha-usaha berterusan untuk mengembangkan infrastruktur pengecasan EV, kami yakin bahawa masa depan adalah hijau. Ini adalah langkah yang perlu untuk memastikan negara kita terus memimpin dalam peralihan kepada tenaga hijau. Kami berharap anda akan menyokong perubahan ini dan bersama-sama kita dapat membawa Malaysia ke landasan yang betul dalam mobiliti hijau.

Previous post

Maserati MC20 Cielo Pertama Tiba di Malaysia: Gabungan Teknologi dan Elegansi

Next post

Suzuki V-Strom 1050: Terkesan Untuk Keadaan Tak Terduga

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *