Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Kereta Elektrik Mazda MX-5: Idea Konsep di Japan Mobility Show 2023?

Perkembangan Terkini: Mazda MX-5 Elektrik Konsep Bakal Diperkenalkan di Japan Mobility Show 2023

Hari ini, kami ingin berkongsi berita menarik mengenai kemungkinan penampilan kereta elektrik konsep Mazda MX-5 di Japan Mobility Show 2023 yang akan datang.

Mazda telah lama diperkatakan akan membawa Miata elektrik, dan tiba-tiba, harapan itu mungkin akan menjadi kenyataan di Japan Mobility Show bulan ini. Syarikat automotif berpusat di Hiroshima ini baru-baru ini mengumumkan senarai model yang dirancang untuk pameran di Tokyo Big Sight dengan tema “Masa depan yang dicipta oleh ‘cinta terhadap kereta'”.

vision_study_model-mazda-mx5-electric-2.0

Fokus Kepada Mazda MX-5 Pameran tahun ini akan memberi tumpuan kepada roadster ikonik MX-5, yang mungkin merupakan model Mazda yang paling mudah dikenali dan ikonik dalam tiga dekad yang lalu. Stan Mazda akan memaparkan MX-5 generasi pertama, sebuah model MX-5 berskala dua pertiga yang disambungkan ke simulator juga akan dipamerkan untuk memberi pengalaman memandu roadster kepada kanak-kanak.

Konsep model kajian visi Mazda MX-5 Mazda juga akan mempamerkan lelaran terbaru model MX-5 generasi keempat, yang baru-baru ini mengalami peningkatan terbesar dalam sejarahnya. Selain itu, terdapat konsep MX-5 SeDV, “Kenderaan Pemanduan Berdaya Kendiri,” sebuah kereta eksperimen misteri yang hanya boleh dikawal menggunakan tangan pemandu.

Kereta konsep ini mungkin sekadar menjadi pratinjau MX-5 generasi kelima yang akan datang yang telah dirumorkan. Sejauh ini, yang terdekat dengan melihatnya adalah melalui ‘Vision Study Concept’ – penciptaan maya murni yang ditunjukkan pada akhir tahun 2022 bersama rangka kerja peralihan EV syarikat.

Mazda Generasi keempat MX-5 telah mula dibuat pada tahun 2015, bermakna ia sudah berusia lebih dari 8 tahun sekarang. Sebagai perbandingan, MX-5 yang berjalan terpanjang adalah model generasi ketiga selama 10 tahun, diikuti oleh generasi pertama selama 9 tahun dan model generasi kedua selama 8 tahun. Dengan ini dalam fikiran, tidak luar biasa jika Mazda sekurang-kurangnya mempersembahkan model konsep MX-5 generasi kelima pada ketika ini.

Selain MX-5 Konsep, Mazda juga akan mengambil bahagian dalam program pameran lain termasuk kawasan sukan permotoran, di mana Mazda2 Bio Concept terbaru akan dipamerkan, dikuasakan oleh generasi biodiesel akan datang.

vision_study_model-mazda-mx5-electric-1.0

Terus Terang

Kami amat gembira dengan peluang penampilan konsep kereta elektrik Mazda MX-5 di Japan Mobility Show 2023. Ini adalah langkah positif dalam usaha mereka untuk mengembleng cipta masa depan automotif yang lebih lestari. MX-5 telah menjadi sebahagian daripada sejarah automotif yang kaya, dan jika versi elektriknya menjadi kenyataan, ia akan mengukuhkan lagi kedudukan Mazda dalam perjalanan menuju masa depan kenderaan yang lebih bersih dan cekap. Kita akan terus mengikuti perkembangan ini dengan minat dan harapan.

Previous post

159 Graduan Program BAuto Bermaz Auto 2023

Next post

DRB-HICOM dan Geely Holding Muktamadkan Perjanjian Kolaborasi Utama

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *