Kemalangan / Rosak / Recall

Tragedi Konvoi Motosikal di Felda Jengka: Tiga Sahabat Meninggal Dunia


Konvoi yang sepatutnya menjadi memori indah tukar jadi duka apabila tiga sahabat maut dalam kemalangan ngeri yang melibatkan kereta Peugeot.

Terkini dari Maran, tiga sahabat yang baru sahaja selesai menikmati ikan patin Temerloh tidak sempat pulang ke rumah masing-masing. Konvoi motosikal yang mereka tunggangi dirempuh oleh sebuah kereta Peugeot di Jalan besar Felda Jengka 17. Peristiwa tragis ini berlaku lebih kurang jam 6.15 petang pada hari Sabtu.

accident-felda-jengka-3.0

Mangsa yang terlibat adalah tiga pemuda dengan motosikal jenis Yamaha Y15ZR. Mereka dikenali sebagai Fadhil Syah Sulaiman, 19 tahun, Muhammad Firdaus Zainal Abidin, 20 tahun dari Felda Lepar Utara 1 dan Mohd Ridhwan Mahayadin, 35 tahun dari Felda Jengka 17. Semua mangsa meninggal dunia di lokasi kejadian.

Kemalangan ini berlaku ketika sebuah kereta yang dipandu oleh seorang lelaki berusia 51 tahun dari arah Bandar Pusat Jengka menuju ke Temerloh. Malangnya, ketiga-tiga pemuda tersebut dari arah sebaliknya, dari Temerloh menuju ke Bandar Pusat Jengka.

Berdasarkan siasatan awal, dikatakan bahawa pemandu kereta telah hilang kawalan ke atas kenderaannya. Ini menyebabkan kereta tersebut masuk ke laluan bertentangan dan bertembung dengan tiga pemuda tersebut. Selain kehilangan tiga nyawa, pemandu kereta tersebut mengalami kecederaan dan dibawa ke hospital untuk mendapatkan rawatan lanjut.

Ketua Polis Daerah Maran, Deputi Superintenden Norzamri Abd Rahman memberitahu bahawa kemalangan ini berpunca daripada kegagalan pemandu kereta mengawal kenderaannya dengan betul. Kemalangan ini sedang disiasat di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987. Polis kini sedang mencari saksi-saksi untuk membantu dalam siasatan mereka.

kemalangan y15 dengan peugeot 208 1.0 2

Terus Terang: Kemalangan seperti ini menjadi satu pengajaran buat kita semua. Keselamatan di jalanraya bukan tanggungjawab seorang sahaja tetapi kita semua. Kita perlu sentiasa berhati-hati dan memastikan kita tidak menjadi punca kepada kemalangan yang boleh mengambil nyawa. Kami di Gohed Gostan mengucapkan takziah kepada keluarga mangsa dan berharap agar kejadian tragis seperti ini tidak berulang di masa depan.

Maklumat dan gambar terima kasih kepada Sinar Harian. Laporan mereka dipautkan di sini.

Previous post

Pemilik EV Dijangka Bayar Lebih untuk Baiki Kenderaan

Next post

Geely Preface 2023: Sedan dengan DNA Penuh Volvo

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *