Berita Auto

Rombongan Isuzu D-Max Raikan Merdeka dengan Semarak


Konvoi Merdeka 66 sambung tali silaturahim di antara pemilik Isuzu D-Max sempena sambutan Merdeka ke-66 Malaysia.

Ketika negara bersiap untuk meraikan Hari Kebangsaan, pemilik Isuzu D-Max telah memutuskan untuk menunjukkan rasa cinta dan semangat patriotik mereka dengan cara yang agak berbeza – melalui Konvoi Merdeka 66. Acara ini telah melihat sejumlah 600 buah Isuzu D-Max, beserta pemiliknya yang berasal dari latar belakang yang pelbagai, berhimpun di seluruh Malaysia.

ISUZU-MERDEKA-CONVOY-1

Berlangsung pada 31 Ogos 2023, tepat jam 9.15 pagi, perarakan ini telah diadakan serentak di 29 lokasi berbeza di seluruh tanah air. Inisiatif ini bukan sahaja menjadi perhimpunan terbesar yang melibatkan Isuzu D-Max, tetapi juga menjadi tanda perpaduan rakyat Malaysia tanpa mengira latar belakang masing-masing.

Acara ini diadakan bukan semata-mata sebagai suatu bentuk perayaan, tetapi sebagai suatu platform untuk memupuk semangat perpaduan dan menjadikan sambutan Merdeka kali ini lebih bermakna. Adalah menjadi matlamat Isuzu Malaysia untuk meraikan semangat perpaduan dan sehati sejiwa yang sudah terjalin erat di kalangan rakyat Malaysia. Kenkichi Sogo, Ketua Pegawai Operasi Isuzu Malaysia, menggariskan betapa pentingnya acara seperti ini dalam mengekalkan dan menguatkan ikatan di antara rakyat.

ISUZU-MERDEKA-CONVOY-2

Peserta yang hadir tidak hanya menikmati kegembiraan berada dalam konvoi bersama pemilik Isuzu D-Max lainnya, tetapi juga berkesempatan mengikuti aktiviti yang telah dianjurkan oleh pengedar masing-masing. Dari lawatan ke ladang durian hingga kursus off-road ringkas, pemilik D-Max telah diberikan peluang untuk mengalami sesuatu yang berbeza. Ada juga yang memilih untuk menghabiskan masa di pantai, atau meneroka destinasi resort yang tersembunyi dan pusat beli-belah.

Keunikan lain dalam Konvoi Merdeka 66 ini ialah penghiasan kenderaan. Kenderaan peserta dihiasi dengan pelekat peringatan dan bendera Malaysia, simbol perpaduan dan semangat kebangsaan. Dan tentunya, sebagai kenangan manis, setiap peserta diberikan kemeja-T eksklusif.

ISUZU-MERDEKA-CONVOY-4

Terus Terang: Inisiatif seperti Konvoi Merdeka 66 menggambarkan bukan sahaja kecintaan rakyat Malaysia terhadap negara, tetapi juga dedikasi mereka untuk terus memperkukuhkan ikatan sesama sendiri. Acara ini juga menjadi saksi kepada kekuatan komuniti pemilik Isuzu D-Max dan semangat perpaduan yang membara di kalangan mereka. Pada masa akan datang, kita boleh jangkakan lagi aktiviti-aktiviti serupa yang akan menyatukan rakyat Malaysia.

Previous post

RydeEV Pertukaran Modus Pengisian Bateri Motosikal Elektrik

Next post

Mazda CX-90 Terbaru Raih Penilaian Keselamatan Tertinggi Dari IIHS

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *