Berita Auto

Mazda 2 & CX-3 Dapat Sistem Infotainment 8.8″ Baharu

Kemaskini Besar: Mazda 2 & CX-3 Dapatkan Infotainment 8.8″ Baharu dan Lebih Cantik


Mazda 2 & CX-3 Dapat Sistem Infotainment 8.8″ Baharu

Mazda 2 dan Mazda CX-3 adalah dua model yang sudah lama hadir di pasaran. Satu adalah model rentas baharu bagi yang lain, dan kedua-duanya telah berada di pasaran sejak tahun 2014 dan 2015 tanpa pembaruan generasi utama.

Kini, kedua-dua model ini mendapat peningkatan besar dari segi sistem infotainment. Tawaran terkecil Mazda akan dilengkapi dengan sistem infotainment 8.8 inci yang lebih besar dalam gaya ‘tablet’ berbanding sebelum ini. Sistem infotainment yang lebih besar ini dilengkapi dengan Mazda Connect, yang diperkenalkan dalam Mazda 3 baharu pada tahun 2018. Sistem lama berjalan dengan ‘MZD Connect‘ pada skrin sentuh kapasiti 7 inci dan anda masih boleh dapati ini pada beberapa model Mazda pada tahun 2023, seperti Mazda 6 dan MX-5.

2024-Mazda-CX-3-6.0

Selain sistem infotainmen baharu, Mazda 2 akan mendapat pakej aksen baharu yang menampilkan warna kontras yang menakjubkan pada penutup cermin sayap, spoiler, rim, bampar dan gril hadapan. Terdapat juga pelekat yang sepadan.

Perubahan ini akan bermula di Jepun dan diharapkan akan tercermin di pasaran lain dalam masa tidak lama lagi. Perubahan seperti ini menunjukkan bahawa jenama ini bersedia untuk terus menghasilkan Mazda 2 dan CX-3 untuk tempoh yang lama lagi. Mungkin tidak ada cukup alasan untuk mencipta model generasi baharu apabila sumber perlu diletakkan dalam teknologi drivetrain elektrik dan platform berkaitan.

2024-Mazda-2-5.0

Di Jepun, Mazda 2 baharu akan muncul pada Disember tahun ini manakala Mazda CX-3 akan dilancarkan pada Februari 2024. Mazda 2 dan CX-3 kedua-duanya tersedia dengan pilihan petrol dan diesel serta pilihan transmisi manual atau automatik. CX-3 juga mendapat pilihan penggerak roda empat di Jepun.

2024-Mazda-2-4.0

Terus Terang Cakap

Mazda terus menaik taraf model Mazda 2 dan CX-3 mereka dengan aplikasi baharu yang menarik perhatian ramai. Sistem infotainmen 8.8 inci yang lebih besar akan memberikan pengalaman pengguna yang lebih baik, manakala penambahan pakej aksen memberikan sentuhan visual yang menarik. Keputusan untuk tidak melancarkan generasi baharu untuk kedua-dua model ini menunjukkan tumpuan Mazda pada teknologi pacuan elektrik dan platform berkaitan. Bagi peminat Mazda, ini berita baik kerana model-model ini akan terus menjadi pilihan ramai yang menarik di pasaran. Model ini akan terus menantikan peminat mereka, buat masa ini.

Previous post

2024 Subaru BRZ STI Sport: Lebih Kuasa, Lebih Kecekapan

Next post

Mazda 6 20th Anniversary Edition: Keanggunan Terhad untuk Penggemar Sejati

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *