Motosikal / Lain Lain Roda

Ducati Multistrada V4 S Grand Tour: Pencapaian Terbaru Motosikal

Bertepatan dengan ulang tahun ke-20 Multistrada, Ducati melancarkan model khas untuk para pemandu jarak jauh yang mencari kombinasi gaya dan fungsi.

Ketika episod kedua dari Persembahan Dunia 2024 sedang berlangsung, Ducati dengan bangganya memperkenalkan Multistrada V4 S Grand Tour yang baharu. Model ini khusus untuk peminat Ducati yang gemar melancong tanpa batasan, dengan keselesaan dan keselamatan yang maksima. Mengejar prestasi dan gaya tanpa kompromi – adakah anda salah seorang daripada mereka?

Multistrada V4 S ditujukan kepada para pelancong yang mementingkan perincian. Bagi mereka yang menginginkan yang terbaik dari Ducati mereka, termasuk dari segi penampilan. Motosikal ini dilengkapi dengan semua aksesori yang diperlukan untuk melancong jarak jauh dengan kelas pertama.

Kedatangan Ducati Multistrada V4 S Grand Tour ini juga bertepatan dengan sambutan ulang tahun ke-20 Multistrada. Model ini merangkumi semua nilai dan ciri-ciri yang selama ini menjadikannya sebuah motosikal yang mendahului zaman.

Sejak dari permulaannya, Multistrada telah menjadi tonggak di mana Ducati memperkenalkan inovasi dan perkembangan teknologi, seperti Riding Modes, yang telah menetapkan standard baru dalam industri motosikal.

Multistrada V4 S Grand Tour diperkaya dengan grafik tersendiri, pada masa yang sama elegan dan dinamik. Hitam mendominasi bingkai, buaian, plat stereng, sarung sisi dan pemegang stereng. Tempat duduk pemandu dan penumpang dipertingkatkan dengan grafik khas.

Apa yang memikat hati adalah enjin Ducati V4 Granturismo berkapasiti 1,158 cc yang mampu menghasilkan 170hp dan 125Nm, dengan lengkungan tork yang amat linear, memastikan respons yang halus dan progresif pada semua kelajuan. Prestasi enjin ini, bersama dengan beratnya yang hanya 66.7 kg, menetapkan V4 Granturismo sebagai benchmark dalam kategori kuasa dan ringan.

Pakej elektronik Multistrada V4 S Grand Tour menawarkan teknologi terkini dalam sektor motosikal untuk keselamatan, keselesaan, prestasi, dan konektiviti. Platform inersia (IMU) mengendalikan operasi ABS Cornering, Ducati Wheelie Control (DWC), dan lain-lain.

Untuk menambah keselesaan pemandu dan penumpang, katalog aksesori menawarkan pelbagai jenis sadel, set penurunan motosikal, dan beberapa pilihan untuk kaca depan.

Ah, hampir terlupa!

Ada juga fakta menarik lain yang perlu kita sebutkan. Anda tahu, salah satu elemen yang kadang-kadang terlepas pandang tetapi sangat penting adalah ergonomi. Bahkan, Multistrada V4 S Grand Tour memperhatikan aspek ini dengan sangat serius. Kita bercakap mengenai rangkaian pilihan sadel dan set penurunan ketinggian motosikal yang ada dalam katalog aksesori. Ini adalah contoh terbaik bagaimana Ducati mendengar keperluan peminatnya.

Terus Terang

Di akhirnya, apa yang kita lihat di sini bukan sahaja sebuah motosikal yang hebat dari segi teknikal tetapi juga sebuah simbol kemajuan dan inovasi dalam dunia motosikal. Ducati Multistrada V4 S Grand Tour membawa kita melangkah lebih jauh ke arah masa depan motosikal yang lebih pintar, lebih selamat, dan tentu saja, lebih menarik. Bagi mereka yang serius mengenai pengalaman berkendara, ini adalah tiket anda ke nirwana motosikal.

Previous post

Lotus Malaysia Ubah Harga: Kenapa? Kadar Pertukaran Mata Wang

Next post

Sarawak Dapat Lampu Hijau Import Kereta EV dan Hidrogen

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *