Bisnes

BYD Dolphin: Setengah Juta Kenderaan Elektrik Terhasil

Kejayaan Hebat: BYD Mengeluarkan Kenderaan Elektrik Dolphin ke-500,000


BYD Dolphin: Setengah Juta Kenderaan Elektrik Terhasil!

Pada 22 September 2023, BYD, pengeluar kenderaan tenaga baru (NEV) terkemuka dunia, meraikan pencapaian pengeluaran BYD Dolphin ke-500,000. Sejak diperkenalkan pada Ogos 2021, kenderaan ini telah dengan kukuh memegang kedudukannya sebagai hatchback tahap A0 paling laris di China selama 19 bulan berturut-turut.

BYD-Dolphin-4.0

terus memberi impak global dengan memberikan mobiliti hijau premium kepada pelanggan di seluruh dunia. EV hatchback ini telah dilancarkan di Brazil pada Jun 2023 dan terjual lebih dari 4,000 unit dalam masa dua bulan sahaja, mencipta rekod sejarah baru dalam penjualan kenderaan elektrik (EV) di Brazil dan menjadi EV paling laris pada bulan Ogos.

Selain itu, di Thailand, BYD Dolphin berjaya menduduki tempat kelima dalam penjualan EV dalam bulan pertamanya di pasaran, dengan penghantaran sebanyak 481 unit. Di UK, ia baru-baru ini menamatkan acara ujian pemanduan pertamanya, meraih pujian meluas daripada media.

Sebagai model pertama yang dibina di atas Platfom e-3.0 dan direka khas untuk EV tulen, BYD Dolphin memberi keutamaan kepada aerodinamik, kekerasan, dan ruang kabin. Dengan tenaga elektrik 8-in-1 yang sangat terintegrasi, Dolphin menawarkan peningkatan besar dalam keselamatan dan jarak perjalanan.

BYD-Dolphin-3.0

Apa yang lebih menarik, integrasi tanpa sempadan Bateri Blade ultra selamat BYD dalam Platfom e-3.0 memastikan pengalaman pemanduan yang selamat dan mudah bagi pengguna. Ini secara efektif mengurangkan kebimbangan jarak perjalanan dalam pemilik. Ia juga memastikan pemilik akan memiliki bateri berkualiti tinggi yang sangat boleh dipercayai dan cekap.

Merangkul bahasa reka bentuk Ocean Aesthetic yang menakjubkan, BYD Dolphin mengambil inspirasi daripada keindahan alam semula jadi, menggabungkan unsur-unsur emosi gelombang melengkung dengan garisan yang kuat dan berkarisma untuk gaya keseluruhan yang dinamik dan meriah. Ia juga sesuai untuk Malaysia kerana hatchback kecil sangat popular di sini.

Selain itu, bahagian dalam BYD Dolphin mencerminkan etos mesra alamnya, dengan kulit vegan yang lembut menghiasi tempat duduk sukan bersepadu, menawarkan keselesaan jarak jauh dan sokongan sisi yang kuat dengan estetika yang diilhamkan oleh lautan.

BYD-Dolphin-2.0

BYD Dolphin Sebagai peneraju sebenar dalam kuasa bersih, BYD berbangga untuk komited kepada lebih 5.1 juta kereta api penumpang berkuasa baharu di seluruh dunia. Beroperasi di 400 bandar di 70 negara dan wilayah di enam benua, BYD turut mengambil langkah penting pada 2022 dengan menghentikan pengeluaran kenderaan enjin dalaman (ICE) untuk memberi tumpuan sepenuhnya kepada BEV dan PHEV.

Mengikuti visi “Sejukkan Bumi sebanyak 1°C”, BYD terus memanfaatkan inovasi teknologi untuk kehidupan yang lebih baik, memacu mobiliti mampan ke arah masa depan yang lebih cerah, dan Dolphin ialah salah satu daripada banyak inisiatif jenama dalam usaha itu.

Untuk maklumat lanjut, sila lawati laman web rasmi BYD global yang dipautkan di sini.

Previous post

Mazda 6 20th Anniversary Edition: Keanggunan Terhad untuk Penggemar Sejati

Next post

Andika Rama Raih Juara GR GT Cup Asia 2023

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *