Penyelenggaraan

Masih Tempat Terbaik Mengilat dan Melindung Kereta Anda

Mengapa Shine N Shield adalah pilihan pertama DSF dan Gohed Gostan untuk kereta yang berkilat sejak 2006

Bentangkan imaginasi anda sejenak. Tahun 2006, Daniel Fernandez, Ketua Editor kami, sedang mencari tempat yang sempurna untuk memberikan kilauan dan perlindungan ekstra pada Mazda MX-5 kesayangannya. Dan tak ada jawapan lain selain Shine ‘N’ Shield.

Berlokasi di No.47, Jalan PJS 11/22, Bandar Sunway, 46150 Petaling Jaya, Selangor, kedai keluarga yang rendah hati ini telah beroperasi sejak tahun 2005. Sudah 18 tahun dan masih menghitung! Dan bagi kami, tidak ada tempat lain yang dipilih selain Shine ‘N’ Shield untuk semua keperluan pendetilan kereta, sebagaimana dibuktikan dengan kunjungan terbaru Fernandez bersama kereta Lexus NX 200t milik sahabatnya.

Apa rahsianya? Lebih dari sekadar kilauan yang menarik perhatian di jalan, pelayan dan kakitangan mereka memastikan setiap langkah dipatuhi dengan ketat. Tidak lupa, lapisan Teflon yang digunakan oleh Shine ‘N’ Shield memastikan kereta anda lebih bersih dan berkilau dibandingkan bahan lain.

Tambah lagi, Shine ‘N’ Shield adalah satu-satunya tempat di Malaysia yang memiliki paten AS untuk pendetilan kereta. Hanya cari nombor paten 5,081,171 dan anda akan mendapat semua maklumat yang diperlukan. Ini menjamin anda mendapat lebih dari sekadar kualiti biasa bila memilih Shine ‘N’ Shield.

Selain itu, proses mereka yang mudah namun efektif melibatkan pembersihan intensif, diikuti dengan pemprosesan tanah liat, kemudian menggilap dengan formula berpaten mereka. Langkah terakhir melibatkan pemagnetan lapisan cat untuk mengisi dengan positif sebelum mengaplikasikan lapisan PPS dan menyelesaikan dengan pendetilan akhir untuk memastikan kilauan kereta anda berkekalan.

Proses yang sama diterapkan pada Lexus yang baru dibeli ini, dan kami rasa hasilnya berbicara sendiri. Kereta itu memiliki kilauan yang halus dan yang mengejutkan kami adalah seberapa berkilauan bahagian dalam kereta tersebut.

Shine-N-Shield-7.0

En Raymond Tan, pemilik Shine ‘N’ Shield, serta kakitangannya yang sangat membantu dan ramah menerangkan proses tersebut kepada kami. Jadi, jika anda ingin kereta anda berkilau seperti baru keluar dari kedai, anda tahu harus pergi ke mana.

Terus Terang

Banyak kedai pendetilan kereta datang dan pergi, Shine ‘N’ Shield masih berkekalan. Ia bukan hanya sekadar tempat pendetilan kereta, tetapi sebuah simbol komitmen dan kualiti. Berbekalkan pengalaman bertahun-tahun dan sebuah paten AS, tiada tempat lain yang dapat menandingi kecemerlangan dan keahlian mereka dalam memberikan sentuhan akhir pada kereta anda. Untuk kereta yang berkilauan luar biasa, Shine N Shield adalah jawapannya.

Previous post

Peugeot 408 GT Crossover Dilihat Dekat Kilang Gurun

Next post

Sime Darby Kukuh Kedudukannya Dalam Industri Automotif

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *