Aksesori / Produk / Alatan / Minyak

Lindungi Eksterior Kereta Anda Dengan Detailer Yang Boleh Dipercaya

Tahukah anda bahawa membasuh kereta anda tidak hanya membersihkan kotoran, ia juga melindunginya dari unsur-unsur yang merosakkan dan mengekalkan dan mengindahkan cat anda?

Ramai orang tidak menyedari bahawa mencuci kereta menghilangkan lebih daripada sekadar kotoran. Mencuci kereta sangat penting untuk melindungi cat kenderaan agar tahan bertahun-tahun. Jadi apa yang perlu anda lakukan dan siapa yang boleh anda percayai untuk mendapatkan pekerjaan yang dilakukan dengan betul?

Terdapat banyak pilihan detailer kereta dan kebanyakan daripada datang dengan pelbagai janji. Harga juga berbeza-beza dengan margin luas kerana produk mereka datang dari pelbagai negara. Produk buatan Jepun, British, Amerika dan Cina semuanya melindungi cat anda tetapi akhirnya ia terpulang kepada aplikasinya di kedai detailer di Malaysia. Orang yang menjual perkhidmatan ini kepada anda harus mengikut arahan produk yang diberikan untuk memastikan cat kereta anda dilindungi dengan ‘betul’.

Banyak aplikator / detailer / pemilik kedai akan cuba berjimat untuk memaksimumkan keuntungan dan kemudian mengenakan harga penuh. Inilah sebabnya kami mencadangkan anda agar shopping dengan betul mencari detailer kereta yang paling dipercayai.

 

 

 

 

Kami telah menggunakan detailer yang sama (Shine & Shield di Sunway) selama 10 tahun. Kelayakan mereka terbukti seperti yang dipaparkan dalam talian dengan testimoni kesemua pelanggan mereka bertahun-tahun yang gembira dengan mereka. Tiada aduan dan tiada masalah selepas aplikasi dibuat dengan jaminan yang kukuh untuk menyokong produk dan perlindungan badan terperinci dan perkhidmatan dalaman mereka.Sila ambil perhatian bahawa mencuci kereta dengan carwash automatik tidak membilas kotoran dengan cukup dari kenderaan sebelum kain berat berputar berulang kali memukul setiap panel anda dengan kelajuan tinggi. Kekuatan berus berputar boleh menyebabkan cakar teruk di seluruh kenderaan anda yang hanya boleh dihilang hanya oleh penggilap mesin profesional.

Satu bilas yang baik dengan mesin pembasuh kereta mudah alih yang kuat atau hos getah rumah tekanan tinggi lebih baik untuk memelihara luaran kereta.

Antara cat sealant dan wax, cat sealant memberikan perlindungan yang terbaik. Sealant adalah lapisan hibrid yang mengandungi polimer atau akrilik yang direka untuk memberikan penghalang antara cat dan unsur-unsur kasar. Sealant cat menawarkan perlindungan munasabah yang tahan berbulan dan bukan minggu seperti produk lilin / wax.

Oleh itu, pastikan kereta anda bersih sekerap mungkin dan jangan biarkan kotoran tinggal lama di cat kerana lama-kelamaan ia akan menjadi sebahagian daripada cat sementara kereta anda terbakar di bawah matahari panas setiap hari.

Lawati Shine & Shield di No.47, Jalan PJS 11/22, Bandar Sunway, 46150 Subang Jaya, Selangor dan berbincanglah dengan pemiliknya tentang bagaimana caranya menjaga kereta anda agar senantiasa kelihatan seperti yang baru.

Anda boleh menghubungi pemilik Raymond Tan di 03-5635 9933 untuk mengetahui lebih lanjut.

Previous post

Tunggang dan Menang Pas MotoGP 2018 Dengan Ducati Malaysia

Next post

Porsche 911 GT3 RS (2018) Dilancarkan di Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *