Berita Auto

Honda Malaysia Lancar City Terbaru: Variasi RS Tambah Menarik

Honda City 2023 Diperbaharui Kini di Malaysia – Dengan Variasi RS Petrol, Sensing Untuk Semua, Dari Harga RM84,900

Variasi RS Petrol dan e:HEV RS Menjadikan City Lebih Menarik dan Dinamik

City Baharu Dengan Reka Bentuk Luar dan Ciri-Ciri Lanjutan

Dalam satu langkah yang menyaksikan kemajuan teknologi dan reka bentuk, Honda Malaysia mengumumkan pelancaran City terbaru yang disertai dengan lima varian termasuk varian RS baharu. City terkenal adalah model paling popular Honda di Malaysia dengan lebih daripada 423,000 unit di jalan raya sejak diperkenalkan pada tahun 2002.

Pilihan Lebih Besar Dengan Dua Varian RS

Kini, City baharu ini menawarkan dua varian RS, e:HEV RS dan Petrol RS, yang memenuhi keperluan dan permintaan pelanggan yang berbeza. Varian ini menawarkan ciri-ciri luaran yang sporty seperti Grille Hadapan Honeycomb, Diffuser Belakang, Skirting Sisi baharu, dan emblem “RS” yang direka semula. Selain itu, RS variant top dengan sistem kuasa e:HEV 1.5L menghasilkan output maksimum 109PS dan tork 253Nm, yang terbaik dalam kelasnya.

Penambahbaikan Interior dan Ciri Keselamatan

Honda juga menambah nilai dalam City terbaru ini dengan meningkatkan ciri-ciri interior dan keselamatan. Varian Petrol RS dan e:HEV RS dilengkapi dengan Apple CarPlay™, Android Auto™², Sambungan Wireless, dan Meter TFT 7”. Selain itu, Honda SENSING, Walk Away Auto Lock, dan 6 beg udara merupakan ciri-ciri standard bagi semua varian.

Harga dan Sasaran Penjualan

Harga untuk City baharu bermula dari RM84,900 hingga RM111,900, dan Honda Malaysia menyasarkan jualan bulanan sebanyak 2,400 unit. Terdapat lima pilihan warna untuk City baharu, termasuk Ignite Red Metallic, Platinum White Pearl, Lunar Silver Metallic, Meteoroid Grey Metallic dan Crystal Black Pearl.

Terus Terang

Dengan pelancaran City terbaru ini, Honda Malaysia telah membawa sedan B-segmen ini ke tahap yang lebih tinggi. Ciri-ciri lanjutan, reka bentuk yang lebih berani, dan pelbagai pilihan varian memastikan model ini terus menjadi pilihan utama di kalangan pelanggan di Malaysia. City telah menjadi ikon di Malaysia, dan pembaharuan terbaru ini membuktikan komitmen Honda untuk terus menawarkan produk berkualiti tinggi yang sesuai dengan keperluan pelanggan semasa.

Untuk maklumat lanjut mengenai City baharu, pelanggan boleh mengunjungi mana-mana pengedar daripada 101 pengedar Honda yang sah di seluruh negara atau layari www.honda.com.my.

Previous post

BMW X6 xDrive40i M Sport Diperkenalkan di Malaysia

Next post

BYD Lancar Kereta NEV ke-5 Juta: Satu Pencapaian Dunia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *