Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Volvo Buka Jalan ke Masa Depan Elektrik

Volvo Menawarkan Rentetan Hibrid Plug-In (PHEV) Sebagai Langkah Awal Ke Arah Kenderaan Elektrik Di Malaysia

Ada lagi perkara menarik yang ingin kami kongsikan mengenai Volvo dan impian kita menuju ke era kenderaan elektrik (EV). Seperti yang kita tahu, masa depan dunia automotif bakal dikuasai oleh kenderaan elektrik. Namun, ramai di antara kita masih belum bersedia untuk melakukan peralihan ke arah EV, terutamanya disebabkan oleh harga yang tinggi dan infrastruktur pengecas yang tidak mencukupi di Malaysia.

Volvo-Cross-Country-2.6

Namun, Volvo mungkin mempunyai penyelesaian yang sesuai untuk kita. Mereka menawarkan model-model Volvo hibrid plug-in (PHEV) yang berfungsi sebagai langkah pengenalan yang hebat ke arah elektrifikasi.

Volvo PHEV

Ketahuilah, Volvo bukanlah sekadar penyelesai masalah. Ia membawa kita berdepan dengan ‘ketakutan jarak’ (range anxiety) yang sering dirasai oleh pemandu kenderaan elektrik. Ini berlaku apabila kita berasa cemas bahawa bateri kenderaan akan habis kuasa sebelum kita sampai ke destinasi atau stesen pengecas. Jangan risau, Volvo ada jawapannya!

Dengan menggunakan model-model Volvo PHEV, kita dapat mengalami pengendalian elektrik sambil masih mempunyai enjin pembakaran dalaman (ICE) sebagai sandaran. Ini tidak hanya mengurangkan stres berkaitan jarak, tetapi juga mengoptimumkan prestasi, jarak, dan penggunaan bahan api kenderaan. Bayangkan – kita boleh menikmati manfaat kenderaan elektrik tanpa perlu bimbang tentang kehabisan kuasa di tengah jalan!

Tetapi bukan itu sahaja, ada lebih daripada itu. Volvo bukan hanya mengenai kenderaan, tetapi juga komitmen ke arah kelestarian. Setiap langkah menghitung, sama ada kenderaan yang dipandu adalah model-model Volvo PHEV atau EV tulen. Dengan model-model Volvo PHEV, pemilik diberi pilihan untuk memilih kesan alam sekitar mereka. Apabila dipandu sebagai sistem kuasa hibrid dengan tenaga petrol yang disokong oleh propulsi elektrik, pelepasan karbon dapat dikurangkan atau dihapuskan sepenuhnya.

Sekarang, mari kita bercakap mengenai tawaran yang menarik. Mulai 1 Julai hingga 30 September 2023, apabila anda membeli kenderaan model-model Volvo PHEV baharu, anda akan menikmati insurans kereta percuma untuk tahun pertama dan VSP (Pelan Perkhidmatan Volvo 5 tahun) bernilai hampir RM20,000. Ini adalah pakej perkhidmatan kereta yang lengkap yang merangkumi lima perkhidmatan kereta pertama anda termasuk item haus dan kos upah, kemas kini perisian percuma, dan pemeriksaan kesihatan kenderaan.

Jadi, apa yang kita tunggu? Jom ambil langkah pertama kita ke arah masa depan elektrik dengan Volvo. Untuk maklumat lanjut mengenai model-model Volvo PHEV, sila lawati laman web rasmi kenderaan hibrid Volvo.

Satu lagi laporan Gohed Gostan mengenai kemajuan yang dibuat oleh Volvo dalam dunia kenderaan elektrik. Semoga kita semua terus terjaga dan sentiasa mengikuti perkembangan teknologi automotif yang terkini dan paling canggih!

Previous post

Art Of Speed 2023: Lebih Besar & Lebih Hebat!

Next post

Chery Omoda 5 Buka Langkah ke Malaysia Dengan RM108,800!

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *