Hibrid, Elektrik, Hidrogen

smart #1 Beri Pandangan Pertama di Malaysia: Penantian Penggemar EV Tercapai

SUV Elektrik smart #1 Membuat Debutnya di Malaysia: Pratonton Eksklusif dan Pengujian Mendalam Sebelum Dilancarkan Pada Suku Akhir Tahun Ini

smart Malaysia akhirnya membuka tirai kepada model kenderaan elektrik terbarunya, smart #1 (disebut smart hashtag one), yang sangat dinantikan, dengan mengadakan pratonton eksklusif di ibu pejabat mereka di Subang Jaya baru-baru ini. Acara dua hari ini bukan sahaja untuk memperkenalkan smart #1, tetapi juga untuk membuka peluang kepada pemilik dan peminat EV di Malaysia untuk merasai dan meneroka identiti dan kelebihan reka bentuk kenderaan ini.

Menurut Ketua Pegawai Eksekutif smart Malaysia, Zhang Qiang, “smart berazam untuk menawarkan produk premium dengan reka bentuk futuristik dan teknologi terkini yang sesuai dengan gaya hidup moden di bandar.” Dengan pertemuan ini, kami berharap dapat meningkatkan kesedaran dan membolehkan peserta meneroka produk kami secara langsung.

Ketika acara ini, peserta tidak hanya diberikan pengalaman berdamping dengan smart #1, tetapi mereka juga berpeluang melakukan pandu uji. Kenderaan ini sedang menjalani ujian yang ketat sebagai sebahagian daripada proses penyelidikan dan pembangunan smart. Menurut Zhang Qiang, “Kami telah menjalankan beberapa ujian integrasi tempatan dan fungsi paparan, termasuk 12,000 kes ujian dan pelbagai situasi.”

smart #1 merupakan gabungan ciptaan ulung kejuruteraan oleh pasukan reka bentuk smart dan Mercedes-Benz. Menurut Zhang Qiang, “Kami percaya smart akan menjadi jenama EV terkemuka di negara ini. Pasukan kami komited untuk memastikan ekosistem mobiliti EV telah disediakan sepenuhnya sebelum pelancaran smart #1 pada akhir tahun ini.”

smart #1 akan ditampilkan pada Ekspo Kenderaan Elektrik (EVx) di Malaysia esuk. smart #1 mempunyai motor elektrik belakang 200kW, manakala versi Brabus menawarkan 315kW dengan penggerak semua roda. Dua versi ini mempunyai bateri 66kWh dengan masa pengecasan yang berbeza. smart #1 juga adalah kerjasama bersama antara Geely dan Mercedes-Benz, menawarkan tempat duduk untuk lima orang dan ditargetkan kepada pembeli berusia antara 25 hingga 35 tahun.

Menurut smart Malaysia, smart #1 adalah jawapan kepada permintaan untuk kenderaan yang berkelanjutan dan bersifat premium. Dengan gabungan antara teknologi canggih, reka bentuk futuristik, dan pengalaman memandu premium, smart #1 menjanjikan masa depan yang lebih baik bagi mobiliti bandar. Bagi penggemar kenderaan elektrik, penantian itu hampir berakhir dan mereka kini berpeluang untuk menjadi salah satu daripada yang pertama melihat teknologi canggih dan reka bentuk yang menakjubkan dari smart #1.

smart Malaysia dengan kerjasama Hap Seng smart akan hadir di Ekspo Kenderaan Elektrik (EVx) 2023 dari 22 hingga 23 Julai 2023, acara industri automotif yang didedikasikan untuk mempamerkan perkembangan terkini dalam mobiliti elektrik. Pelancaran smart #1 adalah penanda penting dalam sejarah automotif Malaysia dan merupakan tonggak penting dalam misi negara untuk berpindah kepada kenderaan elektrik. Kami sangat teruja untuk mempamerkan smart #1 kepada para peminat EV di Malaysia buat julung kalinya dalam detik yang bersejarah buat kami, sebagai penampilan pertama kepada khalayak umum.

Sebagai pengimport dan pengedar rasmi kenderaan smart di Malaysia dan Thailand, smart Malaysia berjanji untuk membawa revolusi dalam industri automotif dengan memperkenalkan smart #1, yang dijadualkan dilancarkan pada suku ke-empat tahun ini.

smart-1-Photo-1-Hires

Untuk maklumat lanjut mengenai lokasi pameran smart #1, kenderaan yang dipamerkan, dan aktiviti yang akan disediakan di EVx, sila rujuk laman Facebook rasmi smart Malaysia.

Previous post

Mobiliti Elektrik Cina Memimpin Pasaran Thailand: Suatu Fenomena Baru

Next post

Adakah Tesla Terpaksa Turunkan Harga Sekali Lagi, Malaysia Termasuk?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *