Bisnes

UMW Toyota Motor: Kejayaan 2023 dan Penawaran Baru Terus Tren Positif

Pelancaran Toyota Innova Zenix Baru, Alphard, dan Vellfire Serta Musim Ke-6 GR GT Cup Malaysia Membuka Separuh Kedua Tahun Penuh Keghairahan

Satu lagi prestasi luar biasa telah dicapai oleh UMW Toyota Motor dalam separuh pertama tahun 2023. Dengan jumlah jualan bulanan sebanyak 8,669 unit pada bulan Jun, termasuk 8,559 unit Toyota dan 110 unit Lexus, syarikat tersebut telah melebihi rekod 8,004 unit pada bulan Mei 2023.

Dari Januari hingga Jun 2023, jualan keseluruhan telah mencapai 48,659 unit, naik sebanyak 6.0% berbanding dengan jualan yang dicatatkan pada Jun 2022. Sememangnya, pertumbuhan ini menunjukkan kekuatan dan ketahanan UMW Toyota Motor di dalam pasaran.

Salah satu perkara menarik yang berlaku pada bulan Jun adalah pelancaran Toyota Innova Zenix baharu. Toyota Innova Zenix yang menampilkan model Kenderaan Elektrik Hibrid (HEV) dan model Enjin Pembakaran Dalaman (ICE), menandakan titik penting dalam komitmen UMW Toyota Motor ke arah karbon-neutrality dan kelestarian. Dalam pelancaran tersebut, Zenix HEV menjadi model utama yang melambangkan dedikasi Toyota ke arah masa depan yang lebih hijau.

UMW Toyota Motor terus berusaha untuk mengembangkan batas teknologi dan merevolusi ekosistem mobiliti. Pelancaran virtual Toyota Zenix baharu merupakan usaha mereka untuk mencari inovasi baru, seiring dengan misi untuk terus menggerakkan orang dan memperbaiki gaya hidup.

Selain itu, UMW Toyota Motor mengumumkan bahawa Toyota Alphard dan Vellfire baharu kini boleh ditempah. Kedua-dua MPV mewah ini yang pada awalnya ditawarkan terutamanya di pasaran domestik Jepun, kini telah menjadi sangat popular di Malaysia. Di Malaysia, UMW Toyota Motor akan menawarkan Toyota Alphard 2.4T Executive Lounge dan Toyota Vellfire 2.5 dengan enjin dan ciri-ciri mewah yang ditingkatkan untuk pengalaman yang paling halus.

Toyota Alphard 2.4T Executive Lounge baru menampilkan enjin DOHC 16 katup 2.4L baru dengan pengecas turbo dan intercooler, digandingkan dengan Direct Shift 8 kelajuan Automatik dengan Sequential dan Paddle Shifters. Manakala Vellfire terbaru menampilkan 7 kelajuan Super CVT-i dengan Sports Sequential Shiftmatic dan dilengkapi dengan Front Performance Brace.

Dalam hal reka bentuk, kedua-dua model ini dilengkapi dengan gril yang menarik dan lampu LED penuh dengan Lampu Isyarat Berurutan di bahagian depan dan belakang kenderaan. Kabin Alphard dan Vellfire yang mewah, ditunjukkan dengan penggunaan kulit dan woodgrain, dengan Tetapan Cahaya 64 Warna di sepanjang sisi siling yang menambahkan suasana mewah di dalam Alphard dan Vellfire.

Untuk keselesaan dan kemewahan tempat duduk, kedua-dua kerusi baris depan dan belakang pertama dilengkapi dengan Pemanas dan Ventilasi Kerusi. Selain itu, kerusi baris belakang pertama Alphard 2.4T Executive Lounge mempunyai fungsi urutan eksklusif. Toyota Alphard dan Vellfire juga dilengkapi dengan Struktur Anti-Getaran yang mengurangkan rasa impak semasa memandu.

Kedua-dua model ini juga dibina dengan teknologi dan Toyota Safety Sense terkini, termasuk Dynamic Radar Cruise Control (DRCC) yang ditingkatkan, Lane Departure Alert (LDA), Road Sign Assist (RSA) yang baru, dan Adaptive High-beam System (AHS).

Bulan Jun juga menandakan pengumuman Musim Ke-6 GR GT Cup Malaysia yang akan bermula pada 15 Julai 2023. Ini adalah satu-satunya acara eSports motor-racing yang dianjurkan oleh syarikat kereta Malaysia dan menawarkan hadiah tunai berjumlah RM90,000.

UMW Toyota Motor juga memperkenalkan promosi bagi bulan Julai. Pelanggan boleh mendapatkan manfaat hebat pada beberapa model popular seperti Toyota Yaris, Toyota Vios baru, dan Toyota Zenix baru. Anda boleh mendapatkan maklumat lanjut dengan mengunjungi Toyota.com.my atau menelefon talian bebas tol Toyota 1-800-88-TOYOTA (869682).

Previous post

Perodua Menjangka Pertumbuhan Lebih Baik dalam S223

Next post

Peugeot 208: Adakah Bermaz Akan Membawa Balik Hatchback Ikonik Ini?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *