Berita Auto

Siri Mercedes-Benz A-Class yang Telah Dipertingkatkan Kini Di Malaysia

Keluarga Mercedes-Benz A-Class kini diremajakan untuk pasaran Malaysia. Inilah yang boleh anda jangkakan.

Mercedes-Benz Malaysia hari ini telah melancarkan keluarga A-Class yang telah dipertingkatkan, dengan hampir keseluruhan rangkaian diwakili termasuk model sedan A200, A250 4MATIC dan AMG A35 4MATIC serta hatchback berprestasi tinggi 5 pintu, A45 S 4MATIC+. Model sedan dihasilkan secara tempatan dari mula dengan harga untuk model A250 4MATIC dan A35 4MATIC masih menunggu kelulusan.

Semua model yang telah dipertingkatkan ini datang dengan sentuhan reka bentuk termasuk grille radiator yang direka semula, lampu depan rata, tonjolan kuasa pada hood, serta diffuser belakang yang baharu. Peralatan standard termasuk lampu belakang LED, lampu hadapan LED dengan Bantuan Lampu Tinggi Adaptif, dua paparan 10.25 inci yang berdiri bebas, sistem operasi MBUX terkini (NTG7), antara muka digital baru, sistem telematik yang disemak semula, Apple CarPlay dan Android Auto tanpa wayar, port USB-C tambahan, pengecasan cepat pada semua port USB, Pakej Tempat Letak Kereta dengan kamera undur, Bantuan Tempat Letak Aktif, Bantuan Spot Buta, Bantuan Amaran Keluar, Bantuan Brek Aktif, dan pakej keselesaan Keyless-Go. Selain itu, dalaman menggunakan proporsi tinggi bahan kitar semula untuk mengurangkan pelepasan CO2 setiap kereta penumpang.

Mercedes-Benz A200 Progressive Line (Sedan) Bermula dengan model peringkat permulaan, anda mempunyai sedan A200 Progressive Line yang dilengkapi dengan enjin turbo 4 silinder 1.3L yang merupakan model A-Class penggerak roda depan yang tunggal kali ini. Ia mempunyai transmisi automatik dual-clutch 7 kelajuan seperti sebelum ini.

Kit Progressive Line dilengkapi dengan reka bentuk grille radiator baharu dan rim aloi ringan 17 inci 5 twin-spoke berwarna hitam dengan kemasan bersinar tinggi. Model permulaan ini dilengkapi dengan sarung tempat duduk Artico bertekstur tiga dimensi dan elemen hiasan berpenampilan serat karbon gelap.

Harga untuk model ini adalah RM238,888.

Mercedes-Benz A250 4MATIC AMG Line (Sedan) Satu tingkat lagi adalah model A250 4MATIC AMG Line yang mendapat dua peningkatan major dalam sistem kuasa. Pertama, enjin turbo 4 silinder 2.0L (224hp, tork 350Nm) kini digabungkan dengan enjin elektrik (10kW, tork 150Nm) menjadikannya sistem kuasa hibrid ringan. Perubahan kedua adalah penambahan sistem pacuan empat roda 4MATIC. Transmisi automatik dual-clutch 7 kelajuan juga ditampilkan di sini. Model ini mendapat Sistem Brek Sukan tambahan yang memberikan perlambatan yang kuat walaupun dengan pengereman berat yang kerap.

Kit AMG Line termasuk grille corak bintang tiga mata baru, rim aloi ringan 18 inci AMG 5 twin spoke dalam warna kelabu tremolit dengan kemasan bersinar tinggi. Di bahagian dalam, terdapat hiasan aluminium berbentuk butiran panjang dan jahitan kontras merah pada tempat duduk dan sarung Artico / Microcut.

Harga dijangkakan berada di sekitar RM264,000.

Previous post

Tesla Malaysia Mula Kempen Pengambilan Kakitangan Minggu Ini

Next post

2nd Gen Kia Niro EV Gen Kedua Akan Tiba

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *