Motosikal / Lain Lain Roda

Moto Guzzi V100 Mandello Dilancarkan di Malaysia Mulai Dari RM99,000

Nikmati inovasi masa depan penunggang motosikal dengan Moto Guzzi V100 Mandello

Didi Group, pengedar rasmi jenama Moto Guzzi di Malaysia, memperkenalkan Moto Guzzi V100 Mandello yang baharu. Dilengkapi dengan teknologi terkemuka, motosikal ini merupakan motosikal pertama di dunia yang menawarkan aerodinamik adaptif dan Moto Guzzi pertama yang dilengkapi dengan suspensi separa-aktif, platform inersia, ABS dalam selekoh dan pertukaran laju.

Mengenalkan enjin blok kompak baharu, Moto Guzzi V100 Mandello menawarkan enjin yang moden dan sofistikated yang membanggakan prestasi yang menarik dan watak dengan konsep motosikal ‘all-rounder’ yang baharu. Ia kompak, sporty tetapi selesa, ia berjalan seperti roadster dengan kecenderungan perjalanan seorang tourer.

Selain itu, Moto Guzzi menghasilkan motosikal yang menonjolkan kekinian dalam gaya dan kandungan. Inovatif dan tidak tertukar, Moto Guzzi V100 Mandello menggabungkan nilai-nilai tradisional Moto Guzzi dalam sukan dan perjalanan dalam satu kenderaan yang sama.

Adalah tidak menghairankan bahawa Moto Guzzi V100 Mandello menandakan bab baru, dalam setiap aspek, untuk jenama dan mentafsir dunia sukan-pelancongan dengan cara yang inovatif dan dengan pandangan yang segar. Ia juga menampilkan bahasa reka bentuk baru untuk jenama dan akan membenarkan pereka lebih bebas untuk benar-benar meneroka bagaimana sepeda motor bisa tampak.

Moto Guzzi V100 Mandello 1.0

Di atas itu, Moto Guzzi V100 Mandello dikuasakan oleh enjin V-gembaran transverse 90° 1042cc dengan penyejukan cecair dan camshaft overhead berganda dengan pengikut jari yang dikawal dengan rantai dan empat injap per silinder.

Reka bentuk baru ini telah membenarkan enjin yang benar-benar kompak, 103mm lebih pendek daripada blok kecil V85 TT dan lebih ringan daripada 1200 8V, ’empat injap’ terakhir yang dihasilkan oleh Moto Guzzi V100 Mandello.

Enjin itu juga dilengkapi dengan sistem suntikan elektronik dan badan pendikit berkembar 52mm, memudahkan kawalan enjin yang lebih baik dan tindak balas pecutan yang lebih pantas. Terdapat juga tiga peta enjin (MGCM), dua tahap kawalan brek enjin (MGFM), empat tahap kawalan cengkaman (MGTC), dan empat mod panduan (Tour, Rain, Road, Sport) yang memberi peluang kepada penunggang untuk menyesuaikan diri mereka menunggang berdasarkan keperluan mereka dan keadaan jalan raya.

Perhatian terhadap perincian juga merupakan salah satu ciri penting Moto Guzzi V100 Mandello. Dalam hal ini, reka bentuk basikal mencerminkan pelbagai elemen warisan Moto Guzzi, seperti celah pada panel sisi yang dimodelkan selepas Guzzi Le Mans 850 1976 dan fairing atas memberi penghormatan kepada ’81 Le Mans 850 III. Namanya, “Mandello,” adalah penghormatan kepada rumah Moto Guzzi dan meraikan ulang tahun ke-100 Guzzi pada tahun 2021. Motosikal ini mempunyai rupa moden dengan sempang berwarna dan bantuan penunggang sensitif yang kurus. Model S £15,750 menawarkan ciri tambahan seperti penggantungan separa aktif Öhlins Smart EC 2.0.

Moto Guzzi V100 Mandello juga tersedia dalam berbagai skema warna seperti Bianco Polare dan Rosso Magma. Selain itu, ada juga versi yang lebih tinggi, Moto Guzzi V100 Mandello S, yang tersedia dalam warna Verde 2121 atau Grigio Avanguardia.

Secara keseluruhannya, Moto Guzzi V100 Mandello membuktikan dirinya sebagai pesaing yang layak dalam pasaran motosikal sport touring. Menggabungkan inovasi, gaya dan prestasi, motosikal ini menjanjikan pengalaman menunggang yang tiada tandingan. Sebagai jambatan antara masa lalu dan masa depan Moto Guzzi, V100 Mandello menunjukkan komitmen syarikat terhadap inovasi berterusan dan kecemerlangan dalam industri motosikal. Kini, dengan pelancaran di Malaysia, penunggang di negara ini boleh merasai sendiri inovasi dan pencapaian yang luar biasa ini.

Previous post

Vespa dan Disney Bertemu! Edisi Khas Skuter Mickey Mouse Yang Menawan

Next post

Raja Mewah Elektrik BMW i7 Elektrik Kini di Malaysia:

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *