Berita Auto

Kemaskini Terbaru Mazda2 2023 Dibongkarkan: Dua Wajah Baharu

Mazda2 terbaharu menawarkan pilihan gril baharu yang berbeza

Mazda2, entri segmen-B Mazda, telah berada di pasaran hampir satu dekad dalam generasi ketiganya dan syarikat tersebut tidak menunjukkan tanda-tanda akan menghentikan pengeluarannya. Awal tahun ini, mereka telah memberikan sedikit bayangan tentang kemaskini kedua untuk model generasi ketiga dan kini kita mendapat lebih banyak maklumat tentang spesifikasi UK ini. Secara keseluruhan, Mazda2 baharu ini mendapat bumper, panel dash baharu dan 2 warna baharu (Aero Grey dan Air Stream Blue) bersama dengan perubahan kecil lain. ‘Sayap tandatangan Mazda’ baharu memotong ke hujung hadapan lampu depan bukan berada di bawahnya. Reka bentuk baharu juga menggabungkan tab penerima warna pada gril depan dan bumper belakang.

Empat gred trim akan ditawarkan untuk Mazda2 2024 di UK – Centre-Line, Homura, Exclusive-Line dan Homura Aka. Model Centre-Line dan Exclusive-Line datang dengan bentuk gril baharu yang ditutup. Tampilan baru ini lebih memberikan fokus kepada imej pelanggan yang lebih santai dan suka berseronok. Semua model datang dengan motor petrol 4 silinder 1.5L dalam pelbagai output dengan beberapa varian menampilkan sistem hibrid ringan untuk menghasilkan emisi yang lebih baik. Model Centre-Line dan Exclusive-Line datang dengan motor 75PS atau 90PS (hibrid ringan) dengan manual 6-kelajuan.

Bagi mereka yang mencari hatchback yang lebih sporty, gred Homura dan Homura Aka datang dengan gaya yang lebih agresif dan juga pilihan enjin yang lebih kuat. Versi ini mendapat versi 90PS sama ada dari petrol (auto) atau powertrain hibrid ringan (manual) serta versi 115PS dari top end hibrid ringan.

Kedua-dua model ini mempunyai gril baharu mereka yang ditutup sama ada berwarna serasi atau dalam Jet Black bergantung kepada warna badan.

Gril yang warnanya serasi:

  • Soul Red Crystal
  • Snowflake White
  • Platinum Quartz
  • Polymetal Grey
  • Air Stream Blue

Gril Jet Black:

  • Machine Grey
  • Deep Crystal Blue
  • Ceramic Metallic
  • Aero Grey
  • Jet Black

Model ini datang dengan tab kecil kuning dalam gril dan bumper belakang. Bumper belakang juga mendapat bentuk penuh lebar di bahagian bawah. Saiz rim berkisar dari 15″ hingga 16″.

Di dalam, panel dash hiasan baru berwarna mint pada kereta yang berwarna Air Stream Blue atau Ceramic Metallic. Untuk Soul Red Crystal, Snowflake White, Platinum Quartz dan Polymetal Grey, panel dash selesai dalam warna putih tulen. Warna lain mendapatkan panel dash hitam cermin.

Reka bentuk Mazda 2 Homura dan Homura Aka Model sporty ini mendapat gril sarang lebah hitam, tab aksen merah, penutup cermin sayap hitam, roda aloi, dan antena atap hiu.

Terdapat juga atap hitam gloss dan semua rim adalah 16″. Di dalam, terdapat tempat duduk kain hitam dengan aksen merah, panel das hitam gloss dengan lingkaran vent merah kontras.

Peningkatan Peralatan Semua model mempunyai navigasi, Apple CarPlay tanpa wayar, kawalan kruise, Bluetooth berintegrasi, kawalan iklim, dan G-Vectoring Control Plus.

Previous post

Peluang Serlahkan Keanggunan PEUGEOT 9X8 di Bahrain

Next post

Mazda CX-5 Baharu Dirancang, Mungkin Dilengkapi dengan Enjin Hibrid

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *