Berita Auto

MINI John Cooper Works 1to6 Edition: Meraikan Transmisi Manual

Pengalaman Memandu Tanpa Saringan dengan Transmisi Manual 6-Kelajuan

Jika anda peminat transmisi manual 6-kelajuan, MINI John Cooper Works 1to6 Edition pastinya akan menarik perhatian anda.

Model MINI John Cooper Works selalu dikenali dengan prestasi luar biasa dan perasaan ‘go-kart’ yang mendebarkan yang mereka berikan. Edisi terhad untuk merayakan ini, MINI John Cooper Works 1to6 Edition, memberikan penekanan yang lebih besar pada pengalaman memandu yang otentik dan tanpa saringan.

Pengalaman Memandu Tanpa Saringan

Di hati MINI John Cooper Works 1to6 Edition terletak transmisi manual 6-kelajuan, menjadikannya model berprestasi tinggi yang menonjol. Penyertaan transmisi manual mekanikal, digabungkan dengan pedal stainless-steel, menekankan respons dinamik dari pemanduan, membawa sensasi perlumbaan yang menarik.

Pengalaman memandu ini yang otentik dan tanpa saringan dengan transmisi manual 6-kelajuan menjadi inspirasi di sebalik nama edisi ini.

Butiran Reka Bentuk Yang Menonjol

Daripada saat anda memandang MINI John Cooper Works 1to6 Edition, gaya individunya dan prestasi luar biasa menjadi jelas. Bahagian depan menunjukkan gril radiator dengan inlet udara besar, direka untuk mengoptimumkan kawalan suhu enjin dan brek, semuanya dikelilingi oleh kemasan Piano Black yang licin. Gabungan dengan warna badan Midnight Black yang elegan, butiran reka bentuk hitam ini menyumbang kepada penampilan liar kenderaan ini. Elemen Piano Black ini meluas kepada scuttles sisi ikonik jenama dan pemegang pinggang.

Mulai dari spoiler belakang aerodinamik hingga apron belakang, garisan Bonnet khusus edisi ini dengan grafik unik memberikan penghargaan kepada sejarah motorsport MINI yang kaya. MINI John Cooper Works 1to6 Edition melambangkan keinginan kenderaan ini untuk kebebasan yang tidak dapat ditahan, sama ada di litar perlumbaan atau dalam kehidupan sehari-hari.

Interior Eksklusif

Melangkah ke dalam MINI John Cooper Works 1to6 Edition mendedahkan interior yang mencerminkan eksklusiviti dan gaya. Ambang pintu mempamerkan logo reka bentuk 1to6 yang khas untuk edisi ini, dengan segera menonjolkan karakter unik kenderaan ini. Sebelah penumpang memaparkan permukaan dekoratif 3D-embossed yang dengan halus menggabungkan logo edisi dalam reka bentuk tone-on-tone. Di sebelah kiri roda stereng, tulisan hitam dengan bangga menyatakan “One of 999,” menekankan ketersediaan terhad edisi ini.

MINI John Cooper Works 1to6 Edition juga memperkenalkan warna bezel merah yang menonjol pada instrumen pusat ikonik MINI, mencipta kontras yang menarik dengan headliner berwarna antrasit. Emblem MINI John Cooper Works 1to6 Edition terdapat pada mata yang lebih rendah pada roda stereng kulit nappa dan tikar lantai, menambah sentuhan khas lainnya. Tambahan pula, edisi ini lengkap dengan penutup kunci khusus yang menampilkan reka bentuk logo 1to6.

Gear shift, terletak di tengah-tengah kokpit, mempamerkan warna logo edisi dengan grafik latar belakang merah dan jahitan kulit merah. Dengan penampilan ini, tiada siapa yang akan sangsi bahawa ini adalah sebuah kenderaan yang benar-benar istimewa.

Jadi, jika anda seorang yang mencintai pengalaman memandu manual yang tidak terpisahkan dan pengalaman ‘go-kart’, MINI John Cooper Works 1to6 Edition mungkin adalah pilihan yang sempurna untuk anda. Ingat, hanya 999 unit di seluruh dunia, jadi anda perlu bertindak cepat!

Previous post

Peugeot Roadshow Menggegar 1 Utama Hingga 25 Mei 2023

Next post

Renault Zoe Kini Di Malaysia: Miliki Secara Pembelian Atau Langganan!

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *