Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Renault Zoe Kini Di Malaysia: Miliki Secara Pembelian Atau Langganan!

Keanggunan, Kecekapan, Keselesaan – Semua Dalam Satu, Renault Zoe Terbaharu

Hari ini, kami dari Gohed Gostan ingin memperkenalkan kepada anda, pemandu yang bijak, Renault Zoe yang baharu dan mengasyikkan. Renault Zoe telah diumumkan secara rasmi oleh TC Euro Cars (TCEC) dan kini boleh dimiliki melalui pembelian atau melalui langganan fleksibel antara 12 hingga 36 bulan.

Renault Zoe kini hadir dalam dua varian, masing-masing memenuhi keperluan dan bajet yang berbeza. Bagi mereka yang mencari sesuatu yang mampu milik dan praktikal, Zoe R110 adalah pilihan yang tepat dengan harga jalan RM165,000 tanpa insurans. Bagi mereka yang mencari prestasi yang lebih tinggi dan fitur tambahan, Zoe R135 boleh dimiliki dengan harga RM179,000 di jalan tanpa insurans.

Renault Zoe kini dilengkapi dengan bateri yang lebih besar, 52kWh, yang memberikan peningkatan jarak tempuh sebanyak 20% kepada 395km untuk varian R110. Sedangkan varian R135 pula mempunyai jarak tempuh 386km mengikut kiraan WLTP. Jangan salah faham, ini bukan bateri telefon bimbit biasa, ini adalah bateri kereta!

Bagi memudahkan proses pengecasan, Renault Zoe boleh dicaj sepenuhnya hanya dalam masa tiga jam melalui pengecasan AC 22 kW. Tak cukup dengan itu, ia juga menyokong pengecasan cepat DC sehingga 50kW melalui sambungan CCS2, yang membolehkan bateri mencapai 80% kapasiti dalam masa 70 minit. Mudah dan pantas, bukan?

Bagi mereka yang menghargai estetik, Renault Zoe menampilkan reka bentuk yang menarik dan segar dengan dimensi yang sama seperti sebelum ini. Beza kali ini, kap bonet dibuat lebih berbentuk dengan logo Renault berlian holografik yang berfungsi sebagai port pengecasan.

Renault Zoe juga menawarkan pelbagai fitur canggih dan inovatif. Diantaranya, cermin sisi yang boleh diselaraskan secara elektrik, sensor parkir belakang, brek parkir automatik, dan sistem infotainment Renault Easy Link 9.3″ yang berfungsi dengan Android Auto, Apple CarPlay, dan Bluetooth.

Terakhir tetapi tidak kurang pentingnya, Renault Zoe menunjukkan komitmen Renault terhadap kelestarian dengan penggunaan bahan yang mesra alam. Kusyen kereta ini dihasilkan daripada 100% kain daur ulang yang dibuat daripada tali pinggang keselamatan dan bahan buangan plastik (PET), mengurangkan pelepasan CO2 sebanyak lebih dari 60%.

Pelan Langganan untuk Pemilikan Mudah

Jadi, tunggu apa lagi? Mari miliki Renault Zoe, kereta elektrik yang menawan, cekap, dan mesra alam. Ini adalah peluang yang tepat untuk menjadi sebahagian dari revolusi mobiliti hijau dan nikmati pengalaman memandu yang menakjubkan dan bertanggung jawab terhadap alam sekitar. Renault Zoe tidak hanya menawarkan kinerja dan kecanggihan teknologi, tetapi juga membawa gaya dan kenyamanan ke dalam perjalanan harian anda.

Jadi, jangan berlengah lagi, naiklah kereta masa depan dan alami sendiri apa yang membuat Renault Zoe begitu istimewa sekali!

Previous post

MINI John Cooper Works 1to6 Edition: Meraikan Transmisi Manual

Next post

Volvo Car Malaysia: Pencapaian, Pelan dan Potensi Masa Hadapan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *