Anugerah / VOTY / Pameran Motor

Ford Ranger Wildtrak \\ ‘Penghulu’ Pikap VOTY Tahun 2023 Ini

Sang Juara Pikap Yang Menggabungkan Kekuatan dan Gaya

Pick-Up Truck Of The Year VOTY 2023

VOTY 2023 bagi kategori pikap kali ini dianugerahkan kepada Ford Ranger Wildtrak. Kenderaan jenis pikap memang unik di Malaysia. Dahulu, pikap merupakan simbol kekasaran dan ketahanan dengan harga yang murah. Namun, struktur cukai ASEAN yang unik telah mengubah perspektif konsumer, kini mereka mencari pikap sebagai mod pengangkutan utama di kawasan bandar. Demografi ‘koboi bandar’ adalah sasaran, dan golongan ini mencari sesuatu yang benar-benar membezakan dirinya.

Raja dalam permainan ini adalah Ford. Mereka yang pertama membezakan pikap mereka dengan tawaran ‘Wildtrak’ dan mereka telah menyempurnakannya sepanjang tahun. Untuk 2023, mereka memperkenalkan model Ranger yang baharu dan dengan itu, model Wildtrak yang baharu. Model ini betul-betul mengagumkan kami. Ia adalah titik manis sekarang setelah model ‘Raptor’ bergerak ke pasaran yang lebih premium dengan enjin petrol turbo kembar 3.0L V6. Wildtrak memberi pelanggan Ford pandangan kepada bendera prestasi tersebut dengan enjin turbodiesel 2.0L yang lebih rasional tetapi masih mempunyai banyak tenaga. Berbeza dengan model XLT, Wildtrak menampilkan lebih banyak karakter dalam segi penampilan.

MENGENAI VOTY 2023

Majlis Anugerah Kenderaan Tahunan Allianz DSF.my (VOTY) adalah acara anugerah kenderaan pertama dan satu-satunya di Malaysia yang tidak memberikan anugerah berbayar, dan tidak mengenakan bayaran apa-apa kepada pemenang atau jenama yang terlibat. Pemenang dibenarkan menggunakan logo acara VOTY secara percuma dalam semua bahan pemasaran. Peserta acara tidak dikenakan bayaran untuk tempat duduk mereka di majlis penyampaian anugerah. Semua pengeluar kereta yang beroperasi di Malaysia dijemput untuk berpartisipasi secara percuma. Semua yang perlu mereka lakukan adalah membiarkan hakim kami menguji memandu kenderaan yang dicadangkan.

Kenderaan yang dicadangkan mesti telah dilancarkan di Malaysia dalam 12 bulan terakhir dan tidak boleh merupakan facelift minor tempatan (body-kits, pelekat, peningkatan roda, dll). Semua penilaian adalah bebas dan ditentukan melalui undian sebelum pemenang dipilih. Pengeluar kereta tidak diberitahu sama ada mereka menang atau tidak sebelum acara itu.

Ford, Ford Ranger, Ford Ranger Wildtrak, kenderaan tahunan, VOTY, VOTY 2023

Previous post

Ora Good Cat 500 Ultra \\ Kereta Elektrik Terbaik Tahunan VOTY 2023

Next post

Mazda MX-30 \\ Reka Bentuk Kabin Terbaik VOTY Tahun 2023

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *