Anugerah / VOTY / Pameran Motor

Mazda MX-30 \\ Reka Bentuk Kabin Terbaik VOTY Tahun 2023

MX-30 Menyinar dengan Reka Bentuk Dalaman yang Luar Biasa

Cabin Design Of The Year VOTY 2023

Kategori VOTY yang dipertingkatkan semula – Mazda MX-30 menang kerana reka bentuk dalaman yang memukau.

Pada 2023, kami memutuskan untuk memperkenalkan semula kategori ini kerana terdapat beberapa kenderaan yang telah meningkatkan permainan dalam hal reka bentuk dalaman dan luaran. Pengeluar kereta perlu lebih gigih dari sebelumnya untuk menarik minat dalam hal reka bentuk, terutama ketika platform mulai berubah untuk mengambil pilihan tenaga yang berbeza. Satu kenderaan yang mengubah suasana dalam reka bentuk adalah Mazda MX-30 – kenderaan elektrik bateri pertama syarikat itu.

MX-30 menarik untuk dilihat dari luar tetapi yang sebenarnya menyerlah ialah kabinnya. Penumpang masuk melalui pintu bergaya coupe yang juga memberi akses ke kerusi belakang melalui pintu belakang ‘freestyle’. Sekali masuk, anda akan menemui interior yang tidak pernah kami lihat sebelumnya. Pilihan warna Mazda sangat inspiratif, dengan kulit vegan coklat ‘usang’ sebagai permadani utama dan kepingan trim yang serupa gabus untuk memberikan kontras. Mereka kembali ke akar mereka untuk ini.

Bahkan perkara-perkara kecil tidak diabaikan dalam MX-30. Lutut kiri pemandu mendapat permukaan berpad untuk berehat. Paparan kawalan iklim terpisah mempunyai animasi kadar bingkai tinggi yang menunjukkan kipas meniup udara. Semuanya satu takuk di atas apa yang diharapkan dalam industri dan kami rasa Mazda patut mendapat pengiktirafan atas usaha mereka.

MENGENAI VOTY

Majlis Anugerah Kenderaan Tahunan Allianz DSF.my (VOTY) adalah acara anugerah kenderaan pertama dan satu-satunya di Malaysia yang tidak memberikan anugerah berbayar, dan tidak mengenakan bayaran apa-apa kepada pemenang atau jenama yang terlibat. Pemenang dibenarkan menggunakan logo acara VOTY secara percuma dalam semua bahan pemasaran. Peserta acara tidak dikenakan bayaran untuk tempat duduk mereka di majlis penyampaian anugerah. Semua pengeluar kereta yang beroperasi di Malaysia dijemput untuk berpartisipasi secara percuma. Semua yang perlu mereka lakukan adalah membiarkan hakim kami menguji memandu kenderaan yang dicadangkan.

Kenderaan yang dicadangkan mesti telah dilancarkan di Malaysia dalam 12 bulan terakhir dan tidak boleh merupakan facelift minor tempatan (body-kits, pelekat, peningkatan roda, dll). Semua penilaian adalah bebas dan ditentukan melalui undian sebelum pemenang dipilih. Pengeluar kereta tidak diberitahu sama ada mereka menang atau tidak sebelum acara itu.

Previous post

Ford Ranger Wildtrak \\ 'Penghulu' Pikap VOTY Tahun 2023 Ini

Next post

Hyundai Staria \\ Pemenang Reka Bentuk Luar VOTY 2023

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *