Anugerah / VOTY / Pameran Motor

BMW iX1 xDrive30 M Sport Elektrik Dilancarkan Dengan Harga RM286K

SUV Elektrik yang menggiatkan, BMW iX1 xDrive30 telah diperlihatkan di Malaysia Autoshow 2023.

Pengeluar automotif Jerman, BMW telah mengeluarkan kenderaan aktiviti sukan (SAV) elektrik pertama mereka dalam segmen kompak premium, yang akan kami panggil SUV untuk kemudahan, dengan BMW iX1 yang Pertama dalam trim BMW iX1 xDrive30 M Sport untuk mengubah permainan SUV elektrik premium di Malaysia.

Sashi Ambi, Ketua Komunikasi Korporat dan Kelestarian Kumpulan BMW Malaysia berkata, “Sambutan luar biasa terhadap model BMW i kami, yang diketuai oleh pengenalan BMW i4, BMW iX dan BMW iX3 pada Januari 2022 tidak kurang daripada luar biasa.” Dia menambahkan, “Kami yakin dengan strategi elektrifikasi kami melihat lebih ramai rakyat Malaysia menyambut mobiliti elektrik dengan peningkatan infrastruktur pengecasan dan pengembangan portfolio elektrik kami. Kehadiran BMW iX1 yang Pertama menegaskan serangan elektrifikasi Kumpulan BMW Malaysia untuk tahun 2023 dan mengukuhkan kedudukan kami sebagai pengeluar automotif premium terkemuka di Malaysia dengan barisan kenderaan elektrik premium yang paling luas untuk pasaran tempatan.”

Selain itu, BMW iX1 xDrive30 M Sport akan menghasilkan 313hp dan 494Nm tork yang melancarkan SUV dari 0 hingga 100km/j dalam masa 5.6 saat, dengan kelajuan maksimum 180km/j yang dihadkan secara elektronik. Ia juga akan mempunyai julat WLTP yang luar biasa sehingga 440 kilometer dan menyokong pengecasan 130 kW yang tinggi, mengambil bateri dari 10 peratus hingga 80 peratus dalam hanya 29 minit.

BMW iX1 xDrive30 M Sport juga menampilkan reka bentuk luaran yang ekspresif dengan bahagian depan tegak yang menggambarkan keyakinan yang kuat. SUV elektrik ini menekankan daya tarikan dinamik dengan ciri-ciri seperti keliling grille ginjal dalam Chrome, jalur depan grille ginjal dalam Aluminium satinated dan banyak lagi.

BMW iX1 xDrive30 M Sport menampilkan Paparan Beralun BMW berorientasikan pemandu dalam model BMW iX dan BMW i4. Konfigurasi paparan baharu dan canggih ini menampilkan paparan pemandu digital 10.25 inci yang disambungkan ke paparan infotainment 10.7 inci, kedua-duanya menjalankan Sistem Operasi BMW 8 dan dipasang dengan BMW Live Cockpit Professional sebagai standard.

Selain itu, BMW iX1 xDrive30 M Sport datang dengan standard Connected Package Professional, Connected Drive Services, Teleservices, Integrasi Telefon Pintar dengan Apple CarPlay dan Android Auto. Connected Package Professional menyediakan berbagai layanan kesinambungan yang meningkatkan pengalaman memandu, seperti informasi lalu lintas waktu nyata dan pembaruan peta. Connected Drive Services memungkinkan pemilik kereta untuk mengakses berbagai layanan digital yang disesuaikan dengan keperluan mereka, seperti BMW Online, BMW Assist, dan BMW TeleServices. Teleservices memungkinkan kendaraan untuk secara otomatik mengirim data perawatan ke pusat layanan BMW, memudahkan perawatan dan perbaikan yang diperlukan. Integrasi Telefon Pintar dengan Apple CarPlay dan Android Auto memungkinkan pengguna untuk menghubungkan alat peranti mereka ke sistem infotainment mobil, sehingga mereka dapat mengakses aplikasi, musik, dan navigasi dengan mudah dan aman saat memandu.

BMW iX1 xDrive30 M Sport ini dilengkapi dengan dua motor elektrik yang mendukung pacuan roda depan dan belakang, dan baterai berkapasiti 64,7 kWh [1]. Kombinasi ini memberikan tenaga sebesar 230 kW atau 313 hp dan torsi 494 Nm, yang memungkinkan iX1 xDrive30 untuk mencapai kecepatan 0-100 km/jam hanya dalam 5.7 saat. Kendaraan ini menawarkan jangkauan berkendara sekitar 413-438 km dalam satu kali pengisian.

Secara keseluruhan, BMW iX1 xDrive30 M Sport menawarkan pengalaman memandu elektrik yang dinamik dan menyeronokkan, dengan reka bentuk yang anggun dan ciri-ciri moden yang memudahkan penggunaan teknologi ketika memandu.

Sila kunjungi Kedai BMW Dalam Talian melalui https://shop.bmw.com.my untuk pra-tempah BMW iX1 xDrive30 M Sport

Previous post

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance Penuh Adrenalin

Next post

Peugeot e-2008 EV SUV Dipamerkan Di Malaysia Autoshow 2023

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *