Kemalangan / Rosak / Recall

Tesla Model X Terjunam Masuk Sungai Danube, Dijual Esuknya USD24,000

Bagaimana Tesla dalam keadaan rosak teruk ini masih berjaya mempunyai nilai jualan yang tinggi?

Kita mungkin semua sudah mengetahui berita yang mengejutkan ini, sebuah kereta Tesla Model X SUV telah terjunam ke dalam Sungai Danube di Budapest pada September tahun lepas. Ada gambar dan butiran kejadian yang dikongsikan di Reddit baru-baru ini.

Namun, apa yang membuatkan kereta Tesla ini begitu unik adalah, pada hari berikutnya selepas kejadian itu berlaku, kereta yang rosak teruk ini dijual dengan harga €22,000 (sekitar USD24,000). Soalan yang timbul di sini adalah bagaimana kereta Tesla yang terjunam ke dalam sungai dan rosak teruk ini masih berjaya mempunyai nilai jualan yang tinggi.

Menurut laporan, pemilik kereta telah segera menghubungi bomba selepas kereta mereka jatuh ke dalam air, tetapi kereta tersebut sudah tenggelam sepenuhnya apabila pasukan bomba tiba di tempat kejadian. Krew penyelamat kemudian dipanggil untuk mencari kereta tersebut di dalam air.

Setelah kereta tersebut dijumpai, ia dilihat dengan pintu belakang yang terbuka dan juga pintu Falcon yang terangkat. Ini kemungkinan adalah sistem keselamatan yang menghalang penumpang dalam kereta daripada tenggelam apabila kereta tersebut terperangkap dalam air. Kita patut memberi kredit kepada Tesla kerana memikirkan tentang perkara ini.

Namun, apa yang berlaku selepas itu agak lucu. Walaupun kereta ini telah tenggelam dan mempunyai kerosakan air yang serius, ia dikatakan telah dijual pada hari berikutnya dengan harga yang cukup tinggi. Namun, mengapa seseorang sanggup membayar sejumlah wang yang begitu besar untuk membeli kereta yang rosak teruk seperti ini tetap menjadi misteri.

Ada spekulasi bahawa mungkin terdapat harta yang terpendam dalam kereta tersebut yang kemudian membolehkan pembeli untuk membuat lebih banyak wang daripada yang dibelanjakan untuk membeli kereta tersebut. Tetapi, kita tidak tahu dengan pasti apa yang sebenarnya terjadi.

Jelas bahawa Tesla mempunyai peminat yang setia yang bersedia membayar harga yang cukup tinggi untuk memiliki kereta yang dipercayai mempunyai prestasi yang hebat. Bagaimanapun, bagi mereka yang ingin membeli kereta elektrik Tesla, lebih baik memilih kereta yang berada dalam keadaan baik dan tidak mengalami kerosakan seperti yang terjadi pada Tesla Model X ini.

Maklumat dan gambar, terima kasih kepada Carscoops dan artikel penuh mereka dipautkan di sini.

Previous post

Subaru XV Pickup Truck: Realiti atau Ilusi?

Next post

Jualan Perodua Bulan Mac 2023 Pecahkan Rekod

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *