Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Inikah VelociRaptor 500 Bronco Raptor dengan Kuasa 500bhp?

Versi Bronco Raptor hasil daripada pasukan kejuruteraan Hennessey.

Inilah modifikasi terbaharu yang siap untuk ‘beraksi’ daripada pengeluar hypercar berpangkalan di Texas dan pencipta kenderaan berprestasi tinggi. Syarikat Hennessey telah memulakan penghantaran kepada pelanggan untuk VelociRaptor 500 Bronco Raptor berkuasa 500 bhp yang baharu.

Selepas ujian cuaca sejuk di pergunungan bersalji Colorado, pasukan kejuruteraan Hennessey telah meluluskan versi yang dipertingkatkan daripada Bronco Raptor kilang Ford, membolehkan pengeluaran dan penghantaran bermula di ibu pejabat syarikat di Texas.

Hennessey ‘VelociRaptor 500’ Bronco Raptor menawarkan peningkatan kuasa 20 peratus berbanding penilaian kilang.

SIARAN MEDIA:

Kejuruteraan Hennessey, yang telah ‘membuat kereta laju lebih laju’ selama lebih daripada 30 tahun, menggunakan kepakaran mereka pada enjin V6 3.0-liter biturbo SUV ini untuk meningkatkan kuasa dan kemampuan pemanduan.

Sementara itu, ‘intercooler’ berkapasiti tinggi baharu dan penalaan sistem pengurusan enjin eksklusif meningkatkan penyejukan cas dan meningkatkan kuasa. Jumlah kuasa sistem dinilai sebanyak 500 bhp dan tork 550 lb-ft yang terbukti melalui dino – menjadikan ‘VelociRaptor 500‘ Hennessey.

Bulan lalu, pasukan Hennessey melakukan pengembaraan ke Colorado untuk menguji suhu rendah, ketinggian di Gunung Rocky, di mana cuaca musim sejuk mencabar. Walau pun ribut salji dan suhu beku, cabaran alam tidak menjadi masalah untuk 4×4 yang dinaik taraf ini, dilengkapi dengan roda aloi 20 inci eksklusif Hennessey dan tayar off-road 37 inci.

John Hennessey, pengasas dan CEO syarikat: “VelociRaptor 500 Bronco adalah salah satu tawaran off-road yang paling lincah dan mampu kami, di mana ia hampir tidak dapat dihentikan off-road.

Peningkatan kuasa 500 kami padan dengan baik dengan Bronco Raptor 4×4 berprestasi tinggi Ford, kerana kami meningkatkan tawaran berprestasi tinggi kilang dan menguatkan lagi dengan lebih banyak kuasa dan penampilan yang lebih agresif.”

Berharga mulai dari USD28,950 (sekitar RM128,000) yang tidak termasuk Ford Bronco Raptor asas, pakej VelociRaptor 500 menampilkan peningkatan induksi udara, ‘intercooler’ berkapasiti tinggi dengan injektor yang disesuaikan, dan sistem pengurusan enjin yang dikemas kini untuk meningkatkan prestasi enjin biturbo 3.0

Previous post

Sime Darby Motors Memasuki Pasaran Indonesia

Next post

Lotus Eletre Mengalami Respon Luar Biasa di Pavilion Mall

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *