Anugerah / VOTY / Pameran Motor

Volvo XC90 & XC90 Recharge Menang IIHS TOP SAFETY PICK+ Award 2023

Raikan kemenangan jenama dengan Tawaran Volvo masa terhad ini.

Volvo sentiasa mempelopori keselamatan dan SUV Volvo XC90 membuktikannya dengan memperoleh anugerah TOP SAFETY PICK+ 2023 daripada Insurance Institute for Highway Safety (IIHS).

Pengumuman ini dibuat selepas IIHS mengukuhkan keperluan untuk anugerah TOP SAFETY PICK (TSP) dan TOP SAFETY PICK+ (TSP+)

Kriteria baharu yang lebih sukar untuk anugerah TOP SAFETY PICK+ kini memerlukan kenderaan itu mempunyai perlindungan kemalangan tepi yang lebih baik, sistem pencegahan kemalangan pejalan kaki yang dipertingkatkan dan penyingkiran lampu hadapan subpar daripada bidang kenderaan yang layak, jadi kemenangan untuk Volvo XC90 ini kini dua kali lebih mengagumkan.

Selain itu, Sebagai sebahagian daripada visi Volvo Cars agar tiada sesiapa yang harus cedera parah atau terbunuh dalam kereta Volvo baharu, syarikat telah mengutamakan keselamatan di atas segalanya dan Asa Haglund, ketua Pusat Keselamatan Volvo Cars, malah berkata, “Volvo XC90 terus membuktikan, tahun demi tahun, bahawa ia adalah antara kenderaan paling selamat di jalan raya.”

Perubahan terbesar pada kriteria, bagaimanapun, datang dengan penggantian ujian ranap sisi IIHS asal. Versi baharu ujian itu melibatkan 82 peratus lebih tenaga dan kini memerlukan kenderaan memperoleh penarafan yang boleh diterima atau baik untuk melayakkan diri untuk TSP, manakala penarafan yang baik diperlukan untuk TSP+.

Memandangkan kedua-dua varian barisan SUV Volvo XC90 berjaya memenangi anugerah yang jauh lebih ketat, Volvo Cars Malaysia meraikan dengan promosi istimewa di mana pelanggan berminat dengan Volvo XC90 B5 Ultimate Mild-Hybrid atau Volvo XC90 Recharge T8 Plug-In Hybrid boleh menikmati pakej perkhidmatan lima tahun percuma (VSA5+) jika mereka mendaftar kereta dari 1 Mac hingga 31 Mac 2023.

VSA5+, atau dikenali sebagai ‘Volvo Service Agreement 5 Plus,’ ialah pakej perkhidmatan kereta komprehensif selama 5 tahun daripada Volvo Cars yang meliputi lima perkhidmatan kereta pertama termasuk item Wear and Tear yang mungkin perlu diganti dan promosi ini tersedia untuk masa terhad sahaja.

Selain daripada Volvo XC90, Volvo Car Malaysia juga menawarkan promosi VSA5+ untuk model Volvo S60, Volvo S90, Volvo V60, Volvo XC60 dan Volvo XC40 B5, manakala pendaftaran untuk Volvo XC40 Recharge Pure Electric akan disertakan dengan baucar kotak dinding percuma bernilai RM7,000.

Sekali lagi, tawaran ini hanya terpakai dari 1 Mac 2023 hingga 31 Mac 2023 jadi jika anda mengambil berat tentang keselamatan anda dan/atau keselamatan penumpang anda, maka anda tahu bahawa Volvo adalah caranya dan jika anda ingin memanfaatkan sepenuhnya wang anda jadi teruskan mendaftar kereta Volvo anda sekarang.

Previous post

MITI Meluluskan Permohonan Tesla Untuk Membuka Kedai Di Malaysia

Next post

MITI Sasar Melancarkan 3100 Pengecas Pada 2023, Tetapi Mananya?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *