Berita Auto

Model Mazda Pengeluaran Ke3 Yang Dikeluarkan Secara Tempatan

Mazda CX-30 2023 Kini Dibuka Untuk Tempahan Bermula Dengan Harga Dari RM128,109.

Bermaz Motor Sdn Bhd, pengedar eksklusif jenama Mazda di Malaysia dengan bangga mengumumkan bahawa crossover CX-30 Mazda 2023 kini rasmi dibuka untuk tempahan di Malaysia. Ini merupakan model pengeluaran ketiga yang dikeluarkan secara tempatan (CKD) selepas CX-5 dan CX-8 dan ia akan dipasang di Kilang Pemasangan Inokom, Kulim, Kedah.

Mazda CX-30 boleh serta-merta dikenali dengan penggayaan anggun, dinamik pemanduan dan ketukangan yang unggulnya. Kereta itu, sama seperti Mazda lain, telah direka bentuk dengan falsafah reka bentuk Kodo – Soul of Motion jenama itu dan menambah kepada reka bentuk “Charge and Release” yang diilhamkan oleh kerja berus yang digunakan dalam Kaligrafi Jepun.

Bahagian dalam Mazda CX-30 tersangat dihalusi dan menawarkan kabin yang selesa, luas dan senyap dengan suasana yang santai serta reka letak pembesar suara yang dioptimumkan dengan kedudukan tertinggi dan sistem audio berkualiti tinggi yang dibuat untuk meniru bunyi studio.

Bahagian dalam Mazda CX-30 juga menampilkan skrin infotainment 8.8 inci “terapung” di tengah kereta lengkap dengan Apple CarPlay dan Android Auto serta reka bentuk stereng yang direka bentuk semula dengan Tombol Kawalan Komander Mazda klasik di tengah. konsol.

Mazda CX-30 akan tersedia dalam empat varian, iaitu 2.0L asas, 2.0 High, 2.0L High+ dan 2.0L High+ Premium. Ini bermakna tidak kira varian mana yang mungkin dipilih, kereta itu masih akan dikuasakan enjin petrol SKYACTIV-G 2.0L 2WD yang sama.

Mazda CX-30 juga sangat selamat terbukti dengan pelbagai anugerah keselamatan termasuk ciri keselamatan lanjutan Mazda i-Activsense seperti Blind Spot Monitoring (BSM), Rear Cross Traffic Alert (RCTA), Lane Departure Warning System (LDWS), Lane-Keep Assist System (LAS), Driver Attention Alert (DAA), Smart Brake Support (SBS) dan Mazda Radar Cruise Control dengan Stop & Go function (MRCC).

Semua ciri keselamatan ini adalah standard dalam varian High+ dan High+ Premium manakala varian teratas Mazda CX-30 High+ Premium juga menambah Adaptive LED Headlamps (ALH), Front Cross Traffic Alert (FCTA), Driver Attention Alert (DAA) dengan Driver Monitoring (DM) dan Cruising & Traffic Support (CTS).

Barisan warna Mazda CX-30 termasuk Soul Red Crystal, Machine Grey, Snowflake White Pearl, Deep Crystal Blue, Jet Black, Platinum Quartz dan Polymetal Grey. Harga untuk Mazda CX-30 bermula dari RM128,109.

Semua kenderaan Mazda baharu yang didaftarkan disertakan dengan Waranti Pengeluar 5 Tahun dan Penyelenggaraan Percuma 5 Tahun (kecuali untuk Mazda BT-50) mengikut piawaian pengilang, termasuk upah, alat ganti dan pelincir. Kedua-dua waranti dan penyelenggaraan adalah baik untuk tempoh lima tahun atau 100,000km, yang mana dahulu.

Previous post

Chery Cars Malaysia Sedang MEREKRUT Sekarang

Next post

Tawaran Kereta Volvo Mac 2023: Perjanjian Perkhidmatan dan baucar wallbox bernilai RM7,000

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *