Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Hyundai Ioniq 6 Debut Di Amerika Utara Dengan Anggaran Jarak 547km

Adakah ini akan menjadi versi Hyundai Ioniq 6 yang kita akan dapat di Malaysia?

Hyundai Ioniq 6 yang bergaya dan praktikal yang baharu ini diilhamkan oleh konsep Prophecy EV jenama dan kini telah membuat debutnya Amerika Utaranya di 2022 Automobility Los Angeles dan Streamliner Empat Pintu yang elektrik ini akan datang dengan jarak memandu 340 batu (547km).

Hyundai Ioniq 6 yang baharu ini juga sepatutnya menampilkan pengisian ultra-cepat yang terbaik dalam kelas yang mampu mengecas dari 10 hingga 80 peratus hanya dalam masa 18 minit. Ia juga merupakan Hyundai kedua untuk menunggang Electric-Global Modular Platform (E-GMP) eksklusif jenama yang membolehkan dwi motor, lebih banyak ruang dalaman dan prestasi yang lebih baik.

Selain itu, Jose Munoz, Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif, Hyundai Motor North America, menyatakan, “Ioniq 6 berada di kedudukan yang baik untuk bersaing dalam segmen EV untuk berjuta-juta pembeli yang berminat untuk beralih ke pengangkutan pelepasan sifar. Ioniq 6 sesuai dengan imej, kecekapan dan sukan yang dikehendaki oleh banyak pemilik. Ioniq 6 dan ruang dalamannya, pilihan bateri, kelajuan mengecas dan keupayaan pemacu semua roda akan melebihi jangkaan pelanggan. “

Sangyup Lee, naib presiden eksekutif dan ketua Pusat Reka Bentuk Hyundai, menyatakan, “Kami mahu kereta kami sentiasa berhubung dengan pelanggan pada tahap emosi.”

“Bergantung pada gaya hidup pemilik, cara menggunakan kenderaan akan berbeza, menghasilkan rupa yang berbeza – seperti kepingan catur di papan, masing -masing dengan rupa dan fungsi yang berbeza, tetapi sebahagian daripada keluarga yang sama. Reka bentuk Hyundai dengan gaya hidup yang pelbagai dalam fikiran dan bukannya dengan pendekatan ‘one-style-fits-all’.” Tambah beliau.

Hyundai Ioniq 6 1.0

Hyundai Ioniq 6 mempunyai roda jarak jauh 116 inci serta drag coefficient ultra rendah 0.22 terima kasih kepada hidung yang rendah, flaps udara aktif, pengurangan jurang roda, spoiler yang diilhamkan sayap elips dengan sayap, sedikit struktur boattail, perangkap pemisahan di kedua -dua belah bumper belakang, penutup bawah penuh, deflectors dan banyak lagi.

Hyundai Ioniq 6 juga mempunyai lebih daripada 700 piksel parametrik yang terletak di lampu depan, lampu kombinasi belakang, sensor bawah depan, hiasan bolong udara dan konsol pusat yang bersih dan mudah, yang semuanya menguatkan identiti jenama Ioniq.

Sayap belakang Hyundai Ioniq 6 mempunyai lampu berhenti Parametric Pixel yang dipasang tinggi menyampaikan pelaksanaan cahaya yang menarik apabila brek digunakan dan dilengkapi dengan lencana Hyundai ‘H’ depan dan belakang atau roda hitam machined 20 inci bergantung pada tahap trim.

Hyundai Ioniq 6 mempunyai pek bateri 77.4 kWh dengan dua susun atur motor elektrik, sama ada motor belakang tunggal atau kedua -dua motor depan dan belakang. Persediaan Motor Dual Top-of-the-line mempunyai pilihan pemacu semua roda membuat 320 kuasa kuda (74 kW depan + 165 kW belakang) dan tork 604nm yang mampu memecut dari 0 hingga 100km/j dalam 5 saat manakala motor tunggal Susun atur menawarkan 225 kuasa kuda (168 kW) dan 350nm tork.

Previous post

Golf GTI Baharu Dilancarkan Dengan Harga RM244,990

Next post

Saham Geely Auto Kukuh Untuk Hasil Kewangan Tahun 2022

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *