Berita Auto

Hyundai Palisade Facelift Tiba Dengan Naik Taraf Dan Harga Lebih Tinggi

Model gergasi Hyundai Palisade facelift tiba di Malaysia dengan harga dan spesifikasi tertentu.

Hyundai Palisade mungkin bukan yang paling laris di Malaysia, tetapi selepas Yang Di-Pertuan Agong dilihat menggunakannya, minat terhadap SUV mewah itu telah dihidupkan semula. Kini Hyundai-Sime Darby Motors telah mengumumkan model facelift tersedia untuk tempahan di semua pengedar sah dan dalam talian. Penyegaran Hyundai Palisade baharu ini membawakan rupa yang dinaik taraf, beberapa peningkatan tetapi juga kenaikan harga disebabkan perubahan dalam harga bahan mentah dan kadar pertukaran asing. Terdapat juga penambahbaikan pada sistem Bantuan Pemandu dan tahap peralatan keseluruhan yang mewajarkan kenaikan harga.

Hyundai-Palisade-Malaysia-facelift-launch-1.0

Perubahan Reka Bentuk

Palisade baharu menampilkan gril berlatarkan yang lebih lebar dan elemen perisai parametrik lasak untuk penampilan yang lebih premium, serta tandatangan lampu tandatangan hadapan baharu dengan lampu komposit LED yang disambung secara menegak. Pandangan belakang telah dikemas kini dengan lampu belakang LED menegak dan perincian plat skid fascia bawah, dan kereta itu juga dilengkapi dengan roda aloi berbilang jejari 20 inci dan perincian strake pada plat skid hadapan bawah untuk meningkatkan rupa lasaknya. Faedah aerodinamik seperti sudut tiang A yang pantas, hiasan sisi spoiler belakang, ruang penyejukan hadapan yang dioptimumkan dengan panduan udara dalaman yang dilanjutkan, panel bahagian bawah aero, dan pemesong aero roda belakang turut disepadukan ke dalam reka bentuk kereta.

Perubahan Dalaman

Palisade masih boleh didapati dalam 7 atau 8 tempat duduk. Tempat duduk baris kedua One-Touch memudahkan untuk menggerakkan tempat duduk ke hadapan untuk akses mudah ke tempat duduk baris ketiga. Palisade menampilkan 1,297 liter ruang kargo apabila tempat duduk baris kedua dan ketiga dilipat dan 509 liter apabila semua tempat duduk tegak.

Sistem infotainmen boleh diakses pada skrin LCD 12.3-inci dengan interface pengguna grafik baharu, dan lubang udara mendatar nipis baharu menambah rasa lapang dan suasana premium. Keupayaan pengecasan tanpa wayar telah dinaik taraf kepada 15 watt untuk pengecasan peranti yang lebih pantas. Port USB-C untuk pengecasan lebih pantas tersedia untuk pemandu dan penumpang hadapan, serta untuk penumpang baris kedua dan ketiga.

Perubahan Harga

Berikut ialah varian Hyundai Palisade yang tersedia di Malaysia dan harganya:

  • 3.8L V6 Petrol Engine, Front-wheel drive
    • Luxury 7-seater – RM399,888
    • Executive 8-seater – RM378,888
  • 2.2L Turbodiesel 4-cylinder Engine, All-wheel drive
    • Luxury 7-seater – RM389,888
    • Executive 8-seater – RM368,888

Harga ini termasuk jaminan 2 tahun, 50,000km. Waranti 5 tahun, 300,000km dan 3 tahun pakej servis percuma tersedia pada harga RM11,000 untuk model petrol dan RM12,000 untuk model diesel.

Pergi ke www.hyundai.com.my/clicktobuy/ untuk memesan Palisade dalam talian atau lawati www.hyundai.com.my atau hubungi 1-300-13-2000 untuk mendapatkan maklumat lanjut.

Previous post

7 Kesalahan Tidak Boleh Dikompaun Berkuatkuasa Tahun Baru Cina Ini

Next post

KIA Dan Hyundai Melihat Pertumbuhan Tinggi Pada 2022

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *