Berita Auto

Hyundai Palisade Facelift Debut

SUV Hyundai Palisade bersaiz penuh mendapat peningkatan penampilannya.

Seminggu selepas diusik, Hyundai Motor telah mendedahkan Palisade baharu untuk tahun model 2023 di Pameran Auto Antarabangsa New York. Palisade yang dipertingkatkan mendapat reka bentuk yang dikemas kini, sistem infotainmen baharu, ciri keselamatan dan ADAS yang dikemas kini.

Perubahan Reka Bentuk Luar Hyundai Palisade

Wajah Palisade telah berubah dengan agak mendadak dalam facelift ini. Terdapat gril melata yang lebih lebar dengan pencahayaan tandatangan baharu dengan lampu komposit LED yang membingkaikan gril baharu itu.

Nampaknya mereka juga telah mengalihkan semua lampu depan ke bahagian bampar SUV itu.

Butiran strak ringan pada plat skid hadapan bawah merupakan bahagian baharu reka bentuk.

Di sekeliling sisi terdapat satu set roda aloi 20″ baharu. Di bahagian belakang, terdapat jalur pemantul merah baharu, grafik lampu belakang yang disemak semula, plat skid fasia bawah baharu, hiasan sisi spoiler belakang dan beberapa kepingan baharu yang optimum-aero.

Bahagian Dalaman Palisade Yang Disemak

Bahagian dalamannya juga telah disemak semula. Tempat duduk pemandu ‘Ergo’ baharu direka untuk mengurangkan keletihan pemanduan jauh, barisan tempat duduk ketiga kini dipanaskan, manakala barisan kedua mendapat tempat letak kepala bersayap dan pengudaraan tempat duduk.

Pemandu mendapat pilihan cermin pandang belakang digital penuh sekiranya pandangan terhalang. Terdapat juga cermin perbualan untuk pemandu melihat penumpang di belakang. Amaran Penghuni Belakang Ultrasonik akan mengesan pergerakan kanak-kanak dan juga haiwan peliharaan di belakang, membunyikan hon dan menghantar amaran kepada telefon pemandu sekiranya mereka meninggalkan seseorang atau sesuatu di dalam kereta.

Papan pemuka mempunyai lubang udara mendatar yang nipis, panel instrumen baharu dengan tema pencahayaan ambien baharu, pengecas wayarles lebih tinggi 15W, Kunci Digital Hyundai baharu yang berfungsi model iPhone, Apple Watch dan Samsung Galaxy baharu. Port USB-C telah ditambahkan ke bahagian dalam.

Penjana kuasa masih menggunakan enjin petrol 3.8L V6 dengan 291hp dan 355Nm tork. Sistem Pacuan Semua Roda HTRAC kini mempunyai mod tunda dan mod pemanduan yang berbeza. Ciri keselamatan baharu termasuk beg udara kesan sisi belakang sebagai standard.

Model Palisade XRT

Terdapat juga model XRT bertema gelap untuk pasaran tertentu. Palisade XRT mempunyai ciri-ciri berikut:

  • Roda aloi 20 inci yang berwarna gelap dan bertema lasak
  • Fasia hadapan dan belakang yang kelihatan lasak dengan elemen reka bentuk plat tergelincir
  • Kemasan pintu bawah kelihatan lasak
  • Gril depan kemasan gelap
  • Rel bumbung hitam
  • Power sunroof (jenis konvensional)
  • Permukaan tempat duduk kulit hitam

Warna baharu, Robust Emerald, telah ditambah.

Previous post

2 Juta Kenderaan Dijangka Guna Lebuhraya Menjelang Hari Raya

Next post

Hyundai IONIQ 5 Menang Anugerah Kereta Tahunan Dunia 2022

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *