Berita Auto

Kia Sorento 2022 Dikesan Di Luar Kilang Pemasangan

Kia Sorento baharu ini akan dilancarkan di Malaysia dengan enjin diesel 2.2L biasa.

Ini akan menjadi kenderaan paling berteknologi tinggi Kia Motor untuk pembeli ASEAN, berkat sambungan progresif, bantuan pemandu dan teknologi infotainmennya. Paparan digital berkembar mesra penggunanya memberikan grafik termaju, ciri telematik baharu dan ketersambungan telefon pintar.

Sebagai tunjang utama barisan global Kia, lebih daripada tiga juta SUV mewah Kia Sorento telah dijual di seluruh dunia sejak ia dilancarkan pada 2002. Pada masa itu, Eropah telah menyumbang kira-kira 300,000 daripadanya dan rakyat Malaysia telah membeli bahagian saksama mereka sepanjang dua dekad lepas.

Kia-Sorento-CKD_2023-2.0

Ya, kedatangan pesaing baharu ke segmen yang semakin membesar ini menjadikan kejayaan jualan yang lebih sukar untuk Sorento generasi ke-3, tidak seperti model generasi pertama dan kedua, tetapi kini dengan Kia Sorento terbaharu ini, generasi ke-4, Kia Malaysia dan pengedar jenama Malaysia baharunya, Dinamikjaya Motors akan melancarkan Sorento pemasangan tempatan dengan enjin diesel 2.2L biasa.

Kami telah pun menguji enjin diesel berkuasa putaran lancar ini apabila kami memandu uji Kia Carnival serba baharu. Menyampaikan enjin diesel yang menghirup 202PS dan tork 440Nm yang mengagumkan, enjin diesel Smartstream ini dipasangkan dengan transmisi klac dwi basah 8-kelajuan.

Keselesaan, ciri dan keselamatan penumpang akan menjadi tinggi kerana kabin terbaharu ini menggabungkan sistem infotainmen skrin sentuh 10.25 inci terbaharu Kia, menawarkan navigasi audio-visual, dan kluster instrumen digital resolusi tinggi 12.3 inci baharu.

Digabungkan, dua paparan digital berkembar menyampaikan maklumat kepada pemandu dengan kejelasan mutlak. Sistem audio paparan 8.0-inci juga tersedia sebagai standard, manakala semua sistem infotainment mendayakan penyepaduan telefon pintar yang penuh dan lancar dengan Apple CarPlay™ dan Android Auto™.

Sistem infotainmen Kia Sorento baharu ini juga membolehkan telefon pintar Bluetooth berpasangan untuk dua telefon secara serentak, membolehkan telefon berasingan digunakan untuk, contohnya, panggilan telefon dan muzik, manakala penumpang hadapan juga boleh memasangkan peranti mudah alih mereka melalui dua pengecas USB.

Untuk penumpang baris kedua, dua soket pengecas USB disepadukan ke bahagian belakang dua tempat duduk hadapan, dengan satu soket ketiga ditemui di bahagian belakang konsol tengah barisan hadapan.

Kia-Sorento-CKD_2023_3.0

Kedua-dua penumpang baris ketiga juga mempunyai titik pengecasan sendiri, bermakna kesemua tujuh penumpang boleh memastikan peranti mudah alih mereka dicas yang merupakan langkah sempurna untuk mengekalkan keharmonian dalam kereta penuh semasa perjalanan yang lebih jauh.

Sorento juga tersedia dengan paparan kepala, yang menayangkan maklumat pemanduan ke pangkal cermin depan dalam garis penglihatan pemandu. Sistem ini memaparkan makluman daripada pelbagai teknologi bantuan pemandu kereta, butiran kelajuan kenderaan, dan arahan navigasi belokan demi belokan.

Sistem audio bunyi sekeliling BOSE® 12 pembesar suara yang berkuasa juga tersedia, memberikan bunyi yang lebih mengasyikkan kepada ketiga-tiga baris. Fungsi bunyi ambien ‘Bunyi Alam Semula Jadi’ baharu untuk pasaran tertentu membolehkan penghuni memilih daripada pelbagai skap bunyi semula jadi yang menenangkan.

Sistem Pencahayaan Mood kabin membolehkan pengguna menyesuaikan kabin lebih lagi, dengan bahagian dalam diterangi dalam salah satu daripada tujuh warna ‘teras’ pra-tetap yang dipilih secara khusus oleh reka bentuk dalaman Kia, atau daripada gamut penuh 64 warna.

Pembinaan Sorento yang dipasang tempatan telah pun bermula dan akan ada pelancaran dan perkongsian harga dalam beberapa minggu akan datang.

Previous post

SISMA Auto Memasuki Bisnes Menjual Kenderaan Elektrik BYD

Next post

Audi Malaysia Menggusik Kita Dengan Audi E-Tron GT Semua Baharu

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *