Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Audi Malaysia Menggusik Kita Dengan Audi E-Tron GT Semua Baharu

Audi Dealer berkongsi berita ini di Facebook mereka.

Kenderaan semua elektrik (EV) Audi e-tron GT elektrik pertama mendarat di Malaysia pada awal tahun 2020 dan telah dianggap secara meluas sebagai satu-satunya kereta elektrik grand tourer (GT) yang sebenarnya merupakan kereta GT. Kini, Audi Malaysia mengesahkan di halaman Facebook mereka bahawa Audi e-tron GT generasi kedua akan datang ke Malaysia tidak lama lagi.

Pada halaman Facebook Audi Juru 4S Centre , kami dapat melihat bahawa terdapat siaran yang menyatakan “Audi e-tron GT serba baharu akan tersedia tidak lama lagi. Mobiliti elektrik menjadi dinamik dan menarik, seperti yang dibuktikan oleh Audi e-tron GT. Prapesan anda sekarang dengan menghubungi kami 04-5081188 untuk maklumat lanjut.”

Siaran ini diikuti dengan beberapa gambar Audi e-tron GT generasi kedua baharu mempamerkan kereta itu dalam beberapa sudut berbeza dan terus terang, kereta itu tidak kelihatan begitu berbeza daripada kereta generasi pertama. Itu bukanlah perkara yang buruk, bagaimanapun, kerana kereta yang lebih tua itu adalah kereta yang sangat kacak.

Audi e-tron GT masih mengekalkan rupa yang luas dengan lampu hadapan yang tajam dan nipis, lampu ekor anggun yang disambungkan dengan bar cahaya, rangka keseluruhan yang rendah dan sporty serta beberapa roda lima jejari berbentuk bilah yang kelihatan cool. Ia juga mengekalkan garis bumbung coupe yang landai walaupun mempunyai empat pintu.

Sekarang mari kita bercakap tentang wang, memandangkan Audi e-tron GT pertama bermula dari kira-kira RM489, 000 hingga RM677,000 jadi selamat untuk mengandaikan semua model baharu sepatutnya berada di suatu tempat dalam julat itu dan jika kami perlu meneka, ia sepatutnya berharga dalam sekitar RM550,000 untuk model low end dan kira-kira RM750,000 untuk model high end.

Jadi, bagaimanakah harga ini berbanding dengan pesaing terbesar Audi e-tron GT, Porsche Taycan? Memandangkan tiada Porsche Taycan generasi baharu akan datang tidak lama lagi, kami akan mendasarkan ini pada mod Porsche Taycan generasi semasa, di mana spesifikasi terendah bermula daripada RM540,000 dan model spesifikasi teratas berharga sekitar RM991,000.

Jadi kita dapat melihat dengan jelas bahawa spesifikasi terendah Audi e-tron GT akan menjadi lebih mahal daripada model asas Porsche Taycan tetapi spesifikasi teratas Audi e-tron GT jauh lebih murah daripada spesifikasi teratas Porsche Taycan tetapi sebaik sahaja anda faktor dalam alat tambah pilihan dan seumpamanya, jurang mungkin jauh lebih kecil.

Walau bagaimanapun, sehingga kami mendapat pengesahan daripada Audi tentang spesifikasi tepat Audi e-tron GT baharu, tiada cara untuk membandingkan nisbah harga kepada prestasi kedua-dua kereta ini dengan tepat.

Amacam? Adakah anda teruja dengan ketibaan Audi e-tron GT yang baharu?

Previous post

Kia Sorento 2022 Dikesan Di Luar Kilang Pemasangan

Next post

Porsche 718 Cayman GT4 RS Kini Di Malaysia RM1.55M

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *