Hibrid, Elektrik, Hidrogen

SISMA Auto Memasuki Bisnes Menjual Kenderaan Elektrik BYD

Pengedar automotif premium yang terkenal, SISMA Auto akan mula menjual kereta elektrik BYD tidak lama lagi.

Iklan dalam talian mencari pekerja untuk menjaga perniagaan kenderaan elektrik BYD keluar di media sosial. Nama SISMA Auto sudah pun terkenal di Malaysia malah merentasi sempadan kerana mereka telah berkecimpung dalam perniagaan kereta premium sejak berdekad-dekad lamanya.

Perniagaan milik keluarga ini mula beroperasi pada tahun 1994 sebagai pengimport dan pengedar eksklusif untuk kereta Jaguar di Malaysia.

Kemudian pada Ogos 2017, SISMA Auto, yang terkenal dengan dua jenama British mewah, menambah jenama ikonik ketiga kepada portfolionya, ikon Sweden, Volvo. Syarikat itu dilantik sebagai pengedar sah oleh Volvo Car Malaysia Sdn Bhd dan tidak lama kemudian turut memulakan Volvo SELEKT yang merupakan perniagaan kereta terpakai Volvo.

Kemudian pada Februari 2022, Hab Auto’ SISMA membuka pintunya. Ini adalah pusat 3S berbilang jenama premium serba baharu untuk pelanggan premium Malaysia membeli, menjual atau menservis sebarang jenama kereta mewah.

Sementara itu, kemudahan ini sebelum ini merupakan pusat Jaguar Land Rover 3S yang terletak di sepanjang jalan utama di Glenmarie, Shah Alam.

Hab Auto SISMA Glenmarie, mempunyai 14 bilik pameran kereta dan 16 ruang kerja pusat servis yang dilengkapi dengan alat dan peralatan diagnostik terkini.

Pelanggan SISMA Auto Hub boleh masuk dan membeli kereta mewah terpakai yang disahkan, atau menjual kereta mewah terpakai mereka pada harga yang berpatutan, dengan cepat dan telus; dan servis mana-mana kereta mewah tanpa mengira jenama dan juga tahun pembuatan dengan tenang.

Kini datang berita bahawa SISMA Auto berkembang menjadi jenama kereta elektrik, BYD.

Jadi kenapa BYD? Baiklah, awal tahun ini kami berkongsi berita bahawa Sime Darby Motors (SDM) Malaysia sedang berbincang dengan pengeluar EV nombor China, BYD untuk mula menjual kenderaan elektrik pacuan kanan popular mereka di Malaysia.

Kemudian, berita baik tiba pada bulan September tahun ini di mana kedua-dua Sime Darby Motors dan BYD menandatangani Perjanjian Pengedaran.

Kita sedia maklum bahawa Sime Darby Motors dan SISMA Auto telah menjalin perkongsian yang sangat berjaya selama bertahun-tahun dan kini dengan BYD adalah wajar untuk mula menjual pengeluar kereta elektrik No.1 dunia.

Ya, pada Julai tahun ini dilaporkan bahawa pembuat kereta China BYD, sebahagiannya dimiliki oleh Warren Buffett, menjual hampir 100,000 lebih kenderaan elektrik daripada Tesla pada separuh pertama 2022.

Menariknya, pengeluar kereta global yang mapan, selain Tesla, telah kehilangan jualan dan kejatuhan bahagian pasaran di China kepada pesaing tempatan China mereka yang mampu memenangi pengguna kereta China dengan rangkaian EV dan ciri mampu milik yang lebih luas seperti hiburan dalam kereta dan pemacu autonomi.

Previous post

Tawaran Federal Auto Cars Glenmarie Volvo Certified Damage Repair Centre

Next post

Kia Sorento 2022 Dikesan Di Luar Kilang Pemasangan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *